شناسهٔ خبر: 67277090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاخص کیفی هوای اصفهان در شرایط ناسالم قرار گرفت

اصفهان- ایرنا- شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (پنجشنبه) با خیزش گرد و غبار در شرایط ناسالم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاخص آلایندگی هوای اصفهان از عصر دیروز با وزش طوفان و خیزش گرد و خاک افزایش یافت و ساعت هشت امروز به ۱۵۹ (AQI) و ناسالم برای شهروندان و ساعت ۹ در مرز ۱۴۹(AQI) قرار گرفت.

پیشتر اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا از عصر چهارشنبه تا روز جمعه هشدار سطح زرد صادر کرد.

میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان منتهی به ساعت ۹ صبح امروز در ایستگاه‌های انقلاب، رهنان، سپاهانشهر، فرشادی، فیض، کردآباد و میرزاطاهر بالای ۱۵۱ (AQI) و در شرایط ناسالم برای عموم است.

این شاخص در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، پارک زمزم، دانشگاه صنعتی، زینبیه، کاوه و ولدان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

همچنین در ایستگاه‌های زرین شهر و مبارکه، شرایط کیفی هوا قرمز و ناسالم برای عموم است.

بر اساس توصیه‌های بهداشتی لازم است در روزهای آلوده، شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونواُکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، اُزون و ذرات مُعلق(ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است، تبدیل به عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

نظر شما