شناسهٔ خبر: 67276998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد "ناسالم" است

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد در سی و یکمین روز خرداد ۱۴۰۳ در شرایط «ناسالم» و وضعیت هشدار برای تنفس شهروندان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی اله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس هوای مناطق "هفت حوض، خیام شمالی، امامیه، چمن و سجاد" مشهد آلوده است و کیفیت هوای ۱۷ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش این شهر، در شرایط سالم قرار دارد.

وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۸۰ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۸۲ از سالم بودن هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله‌پور ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت "پاک" و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت "سالم" است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای "آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان" و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای "آلودگی هوا برای همه سنین" محسوب می‌شود.

نظر شما