شناسهٔ خبر: 67276785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

غدیر فرصتی برای معرفی آرمان‌های امامت و ولایت به نسل جوان

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم رئیس جمهوری هم‌تراز مکتب شهید رئیسی انتخاب کنند، گفت: از تمامی ظرفیت‌ها از جمله مناسبت دهه امامت و ولایت و جشن‌های غدیریه به منظور بالا بردن مشارکت در انتخابات می‌توان بهره برد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل توسلی در دیدار تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی دانشگاه ضمن تبریک ایام به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر با اشاره به اینکه واقعه غدیر خم یکی از مهمترین وقایع تاریخی دین مبین اسلام و آغاز امامت و ولایت است، بیان کرد: مسئله امامت و ولایت بسیار مورد تاکید اهل بیت بوده و پیام پیامبر اکرم (ص) پیرامون انتقال رویداد غدیر خم بر همگان یک وظیفه است، از این حیث غدیرخم و فلسفه آن باید تبلیغ و حقیقت حضور ولایت را به خوبی برای نسل جدید بیان و ترسیم کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که عید غدیر برترین عید امت است، افزود: واقعه روز غدیر نشان داد که اسلام بعد پیامبر تمام شدنی نیست، احیای غدیر باعث اتصال به ولایت و به ظهور ولی الله در روی زمین منجر خواهد شد. 

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه غدیر دریایى از معارف است که اخلاق، کلام، فقه، فرهنگ و تفسیر را در خود جای داده است، ادامه داد: وظیفه داریم در جایگاهی که هستیم دین اسلام را به صورت درست و بدون کم و کاست به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌ها از جمله مناسبت دهه امامت و ولایت و جشن‌های غدیریه به منظور بالا بردن مشارکت در انتخابات می‌توان بهره برد.

توسلی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما به رئیس جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به اصول انقلاب اسلامی نیاز داریم و اینکه چه کسی انتخاب شود مسئله اول نیست بلکه مسئله دوم است، اولین مسئله مهم، اینست که مردم همه در انتخابات پرشور وآگاهانه شرکت کنند، تحقیق کرده و آن کسی را که اصلح است انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: انتظار مردم از رئیس جمهور شهید با وجود شهید رئیسی بسیار زیاد شده و مردم رئیس جمهوری در تراز وی می‌خواهند تا ادامه دهنده راه خدمت رسانی به مردم باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هشت تیرماه پیش رو، روز انتخاب اصلح برای ادامه راه شهدای خدمت است، گفت: انتخاب یک رئیس جمهور اصلح، حلال بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد بود؛ بنابراین همه باید پای کار باشند تا یک مشارکت حداکثری رقم خورد، مهمتر آنکه حضور شکوه آفرین، گامی بلند در مسیر تحکیم و تثبیت جمهوری اسلامی و خنثی کننده توطئه‌های شوم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در راستای رسالت خود، برنامه‌هایی را در آگاه‌سازی دانشجویان و اساتید انجام داده، افزود: این دانشگاه در راستای افزایش مشارکت جامعه دانشگاهی تحت پوشش، برنامه‌هایی همچون برگزاری نشست‌های روشنفکری و جهاد تبیین، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری میزگرد‌های رسانه‌ای، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و شبهات انتخاباتی را در دستور کار قرار داده است.

نظر شما