شناسهٔ خبر: 67276701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۸۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پُر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: امسال ۸۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان انسداد شد.

صاحب‌خبر -

۸۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان پُر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، رضا اخلاص مند افزود: شرکت آب منطقه ای همدان در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کشور پیشگام بوده است به گونه ای که با اجرای این طرح از سال ۹۳ تاکنون در استان شش هزار و ۸۵۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که منجر به جلوگیری از برداشت بیش از  ۳۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب‌های زیرزمینی شده است.

او عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز مسدود شده را بیش از ۲۱۱ کیلومتر عنوان و تأکید کرد: بیشترین چاه‌ غیرمجاز در شهرستان های کبودراهنگ با ۲۰۷۱ حلقه، رزن با ۹۸۷ حلقه و همدان با ۹۵۴ حلقه مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان تصریح کرد: بیشترین میزان جلوگیری از برداشت غیر مجاز ناشی از انسداد چاه های غیر مجاز در شهرستان های رزن ۱۴۵ میلیون  و ۵۰۰ هزار متر مکعب، کبودراهنگ ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب و ملایر بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

اخلاص مند از برنامه ریزی برای انسداد بیش از ۴۶۵ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۸۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان معادل ۱۸ درصد برنامه امسال  پر شده که سبب جلوگیری از برداشت غیر مجاز تقریباً یک میلیون مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

این مسدول بیشترین چاه غیر مجاز مسدود شده در سال جاری را مربوط به شهرستان کبودراهنگ دانست و افزود: با انسداد ۲۲ حلقه چاه امسال، بیش از ۴۷۰ هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی با عمق انسداد ۳۷۰ متر صرفه جویی شده است.

نظر شما