شناسهٔ خبر: 67276626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۳۷ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی مازندران با عزم دولت

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران از رشد ۳۷ درصدی ایجاد فرصت شغلی جدید در دولت مردمی سیزدهم برای مدد جویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

فریبا بریمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طی فعالیت دولت مردمی، زمینه اشتغال برای ۱۱ هزار و ۳۱۶ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران فراهم شده است.

وی از رشد ۲۸۰ درصدی پرداخت مستمری به مددجویان بهزیستی مازندران در دولت سیزدهم خبرداد و با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم در راستای خدمات رسانی به محرومان جامعه، تصریح کرد: برای نخستین بار در ۲ دهه اخیر و با همت دولت سیزدهم، افراد پشت نوبت حایز شرایط دریافت مستمری معلولان و زنان سرپرست خانوار به صفر رسید و اکنون هیچ خانوار پشت نوبتی نداریم.

بریمانی خاطرنشان کرد: در طی فعالیت دولت مردمی سیزدهم، ۲۴ هزار خانوار جدید با رشد ۲۵ درصدی که حایز دریافت مستمری معلولان و زنان سرپرست خانوار بودند در مازندران شناسایی و زپوشش بهزیستی قرار گرفتند.

این مقام مسوول افزود: در دولت مردمی، هفت هزار و ۱۴۶ نفر با مبلغ ماهانه ۱۵۰ میلیارد ریال از حق پرستاری نگهداری از معلولان ضایعه نخاعی و معلولان شدید با سرانه هر فرد ۲۱ میلیون ریال برخوردار شدند که در این بخش نبز شاهد رشد ۱۸۵ درصدی هستیم.

رشد ۳۷ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی مازندران با عزم دولت

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اجرای طرح تحولی گروه جهادی از شهدای بهزیستی مازندران برای نخستین بار در دولت سیزدهم با هدف ارتقای شاخص های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولان در یکهزار و هفت روستا و محلات کم برخوردار، استان، گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۴۷ هزار و ۹۵ مددجو از خدمات عادی و تخصصی این نهاد حمایتی بهره مند شدند.

بریمانی همچنین از شناسایی سه هزار و ۴۳۸ مددجوی جدید همسو با اجرای طرح تحولی گروه جهادی شهدای بهزیستی و همچنین بهره مندی ۴۳ هزار و ۶۵۸ نفر از خدمات تخصصی بهزیستی مازندران در سطح روستاهای این استان خبرداد و گفت که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۳۶ نفر مرد و بقیه زن بودند.

این مقام مسئول بیان کرد: از زمان فعالیت دولت سبزدهم تاکنون، ۱۱ هزار و ۷۴۸ نفر از مددجویان زیرپوشش ازخدمات شنوایی و بینایی سنجی، مشاوره اعتیاد، خدمات مشاوره ژنتیک، مشاوره خانواده و سلامت و همچنین پنج هزار و ۶۹۳ نفر نیز از خدمات تخصصی معاونت اجتماعی شامل فرزند خواندگی، خدمات مددکاری، خدمات چند قلویی، ارائه خدمت به فرزندان فاقد سرپرست بهره مند شدند.

رشد ۳۷ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی مازندران با عزم دولت

به گفته بریمانی همچنین در طی این مدت، ۱۱ هزار و ۶۶۹ نفر از خدمات تخصصی معاونت توانبخشی شامل خدمات روانپزشکی، خدمات تامین لوازم توانبخشی، خدمات امور توانبخشی در منزل و مناسب سازی محوطه، ۲ هزار و ۲۰۸ نفر از خدمات معاونت توانمند سازی در حوزه اشتغال و یکهزار و ۹۹۳ نفر نیز از خدمات معاونت توانمند سازی در حوزه مسکن بهره مند شدند.

وی گفت: از زمان فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون حدود ۲۴ میلیارد ریال نیز از محل مشارکت های نقدی خیران منطقه و همچنین ۲۸ میلیارد ریال نیز از محل مشارکت های غیرنقدی خیران در مازندران جمع آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران، شناسایی سه هزار و ۴۳۸ مورد گروه هدف نیازمند به ارائه خدمات در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، شناسایی سه هزار و ۴۳۸ مورد گروه هدف نیازمند به ارائه خدمات در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، ویزیت ۹ هزار و ۲۵۴ نفر از مددجویان در منزل توسط پزشک، فیزیوتراپ، کار درمانگر و تحویل ۹۳۵ قلم تجهیزات کمک توانبخشی به گروه هدف و توزیع پنج هزار و ۵۸۶ بسته معیشتی بین نیازمندان تحت پوشش را از دیگر دستاوردها و اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی مازندران در طی فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون عنوان کرد.
بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

نظر شما