شناسهٔ خبر: 67276392 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان ملی مهاجرت:

اتباع خارجی می‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی مهاجرت با اشاره به اجرای طرح سپرده‌گذاری اتباع خارجی در بانک‌ها، گفت: این افراد می‌توانند از همه خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

صاحب‌خبر -

عبدالله مبینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا با اشاره به اجرای طرح سپرده گذاری اتباع خارجی، اظهار داشت: این طرح فقط شامل مهاجران و اتباع قانونی است که توسط جمهوری اسلامی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و دارای مشخصات هویتی هستند.

وی اضافه کرد: طبق این طرح، اتباع نیز پس از سپرده‌گذاری همانند شهروندان دیگر مجاز خواهند بود از همه خدمات بانکی طبق قوانین بانکی برخوردار شوند.

امنیت سرمایه‌گذاری برای اتباع خارجی

به گفته رئیس سازمان ملی مهاجرت، طرح سپرده‌گذاری اتباع اقدام نوینی در نظام اقتصادی و مالی کشور است و از سوی دیگر نیز محیط امنی را برای سرمایه‌گذاری مهاجران و اتباع مجاز در کشور ایجاد می‌کند تا مورد برخی سودجویی‌ها قرار نگیرند.

طرح جذب و مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری اتباع و مهاجرین خارجی در زنجیره‌های تولید کشور از جمله سیاست های نظام جمهوری اسلامی برای ساماندهی سرمایه‌ها و منابع مالی اتباع است که از سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

طبق این طرح، همه اتباع خارجی می‌توانند در مرحله نخست در بانک ملی صاحب حساب بانکی با مشخصات خود شوند و از همه خدمات بانکی از جمله کارت‌های بانکی و استفاده از بانکداری الکترونیک بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در گفت‌و گو با ایرنا بر ممنوعیت فعالیت و سکونت اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه تاکید کرد و گفت: طرح سرمایه‌گذاری اتباع و برخورداری از امکانات بانکی شامل استان‌های ممنوعه نمی‌شود.

نظر شما