شناسهٔ خبر: 67276373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

لزوم استفاده از متخصصان در پیشگیری و درمان اعتیاد

رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد از دولت چهاردهم خواست نگاه ویژه‌ای به مدیریت درمان و پیشگیری از اعتیاد داشته باشد و برای مدیریت و درمان اعتیاد از قشر متخصص و دانشگاهی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

علی غلامی با بیان اینکه در حوزه سلامت اجتماعی بزرگترین معضل جامعه «اعتیاد» تلقی می‌شود، اظهار کرد: برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی و بیماری‌های روانی به اعتیاد و مواد مخدر ختم می‌شود و این درحالیست که هر کشوری برای پیشرفت به عملکرد افراد و به ویژه نیروی جوان جامعه نیاز دارد.

وی ادامه داد: لازمه پیشرفت هر جامعه‌ای نگاه ویژه به حوزه درمان اعتیاد است؛ متاسفانه در سال‌های قبل این حوزه مغفول مانده، و بعضا در دست افراد غیرمتخصص قرار گرفت.

رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد یادآور شد: باتوجه به اینکه درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین در پیشرفت علوم به کارگیری می‌شوند، لازم است در تصمیم‌گیری‌ها و پژوهش‌های درمان اعتیاد و درمان ناهنجاری‌های اجتماعی از متخصصان و اساتید درمان استفاده شود.

غلامی در ادامه به نحوه مدیریت حوزه درمان اعتیاد در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر مدیران در این حوزه ناآگاه باشند، سایر بخش‌های عملکردی و پژوهشی در این حوزه نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد در این راستا از دولت چهاردهم درخواست می‌شود که نگاه ویژه‌ای به مدیریت درمان و پیشگیری از اعتیاد داشته باشد و از قشر متخصص و دانشگاهی استفاده کند.

نظر شما