شناسهٔ خبر: 67276358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همایش دهیاران بخش نگین کویر فهرج برگزار شد

جلسه هم اندیشی و دوره‌ای دهیاران بخش نگین کویر با حضور فرماندار، بخشدار و تعدادی از مدیران ادارات شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از دهیاران و اعضای شورای اسلامی بدلیل تلاش در برگزاری با شکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، از دهیاران خواست مقدمات برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات ریاست جمهوری را در روستا‌ها فراهم کنند.

سعیدنیا، مساله اقتصاد و اشتغال در روستا را یک اصل مهم در دولت شهید رئیسی دانست و گفت: این مساله باید سر لوحه کار دهیاران قرار گیرد و آمادگی داریم در زمینه اشتغال روستا بخصوص احداث نیروگاه خورشیدی تسهیلات در اختیار دهیاران قرار دهیم.

وی با اشاره به اقدامات دو سال گذشته در حوزه آب آشامیدنی و با اشاره به فصل گرما و کمبود شدید آب، از دهیاران خواست همکاری لازم را با اداره آب و فاضلاب داشته باشند. همچنین در ادامه از دهیاران خواستند پیگیر حل مسائل و مشکلات روستا‌ها از طریق ادارات مربوطه باشند.

بخشدار نگین کویر نیز در این همایش ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت افزودند، تا نعمت ولایت و رهبری را داریم هیچ مشکلی نداریم و هیچ خللی در کشور بوجود نمی‌آید.

میراولیایی با اشاره به بحث انتخابات از دهیاران خواستند تا با فراهم نمودن امکانات شعب اخذ رای زمینه مشارکت و حضور حداکثری مردم روستا‌ها در انتخابات را فراهم کنند.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان هم با حضور در همایش دهیاران بخش نگین کویر، مشکلات مدارس را مورد بررسی و قول مساعد جهت رفع آنها دادند.

رکن آبادی همکاری و مشارکت دهیاران و شورا‌های اسلامی با مدارس را در شناسایی، پیگیری و رفع مشکلات مدارس سازنده و مفید بیان کرد و خواستار تداوم این همکاری شد.

وی از آمادگی مدارس شعب اخذ رای و در اختیار گذاشتن امکانات مدارس جهت برگزاری انتخابات در سطح شهرستان و بخش نگین کویر نیز خبر داد.

همچنین مدیران ادارات بنیاد مسکن و دامپزشکی شهرستان و آبفای نگین کویر با حضور بین دهیاران ضمن آموزش و توصیه‌های لازم و مربوطه به پرسش‌های دهیاران پاسخ و قول پیگیری و حل مشکلات روستا‌ها را دادند.

در پایان همایش دهیاران بخش نگین کویر فهرج، نظر به اهمیت بیماری‌های دامی و خطر انتقال برخی بیماری‌ها به انسان، دوره آموزشی بیماری‌های واگیر دامی و زئونوز تشکیل شد.

در این دوره آموزشی که با محوریت بیماری هاری، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت تشکیل شد، مواردی از جمله مخاطرات بیماری ها، طریقه کنترل و پیشگیری و الزامات همکاری دهیاران به شبکه دامپزشکی شهرستان مطرح شد.

نظر شما