شناسهٔ خبر: 67276327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

تیم ملی والیبال در جام ملت‌ها جان گرفت

شگفتی‌سازی بلندقامتان ایران در برابر آمریکا

تیم ملی والیبال کشورمان عصر دیروز در یک بازی نفسگیر موفق شد از سد تیم قدرتمند آمریکا عبور کند و نخستین پیروزی خود را جشن بگیرد. تیم ملی والیبال ایران دیروز در نخستین مسابقه خود درهفته سوم به مصاف آمریکا رفت و 3 بر 2 به پیروزی رسید تا با کسب نخستین برد، چهار امتیازی شود.

صاحب‌خبر -

شاگردان پیمان اکبری در دست اول و چهارم این دیدار با امتیاز مشابه ۲۸ بر ۲۶ نتیجه را واگذار کرد، اما در دست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۳ موفق به شکست تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا شدند.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی استفاده کرد.آمریکا هفته اول و دوم  لیگ ملت‌های امسال را با تیم دوم خود شروع کرد؛ چرا که بازیکنان اصلی این تیم در کمپی در این کشور مشغول تمرین برای المپیک بودند. 
این تیم در هفته سوم با تمامی نفرات اصلی خود شرکت کرده است و با توجه به اینکه در المپیک هم حضور دارد، به دنبال آماده‌سازی خود برای این رویداد معتبر بین‌المللی است.
پوریا حسین خانزاده با کسب ۲۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و توری دیفالکو بازیکن شماره ۸ آمریکا با کسب ۳۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.
تیم ملی والیبال ایران در مجموع دست‌های این مسابقه ۱۱۷ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۶۴ پوئن در حمله، ۹ امتیاز در دفاع، پنج پوئن سرویس و ۳۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود.
بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا نیز در مجموع دست‌های این مسابقه ۱۱۰ امتیاز کسب کردند که شامل ۶۵ امتیاز حمله، ۶ دفاع، ۵ پوئن سرویس و ۳۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.
مردان والیبال ایران ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۳۱ خرداد در دهمین مسابقه خود در لیگ ملت ها ۲۰۲۴ به مصاف هلند می روند و روز جمعه مقابل فرانسه حاضر خواهند شد.

هنرنمایی سرمربی ایرانی
پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران، دیروز در هدایت تیم ملی عالی عمل کرد. او با توجه به حضور طولانی مدتش در لیگ برتر والیبال ایران و شناخت کامل از بازیکنان توانست نخستین پیروزی ایران را در لیگ ملت‌ها رقم بزند آن هم در مسابقه‌ای که هیچ‌کس انتظار نداشت.
پوریا حسین خانزاده که در دست اول عملکرد خوبی نداشت و خیلی‌ها احتمال می‌دادند پیمان اکبری سرمربی تیم در دست دوم دست به تعویض او بزند، اما این کار را نکرد تا این جوان اول تیم ملی در چهار دست بعدی به مرد اول ایران در بازی تبدیل شود.
یکی دیگر از شاهکارهای پیمان اکبری، حضور مقطعی محمدرضا حضرت‌پور در زمین بود. زمانی که تیم ملی با مشکل دریافت اول روبه‌رو می‌شد اکبری با تعویض محمدرضا حضرت‌پور به جای پوریا حسین خانزاده روند بازی را تغییر می‌داد و این‌گونه به پیروزی تیم ملی کمک می‌کرد.

نظر شما