شناسهٔ خبر: 67274142 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نبردیم، نبردیم، نبردیم، ولی بردییییییم

روزنامه جوان

ایران دست چهارم را برتر بود، اما ناگهان عقب افتاد و تلاش مردان والیبال کشورمان با وجود برابر شدن در امتیاز ۲۴ نتیجه نداد و امریکا این دست را ۲۸ بر ۲۶ مانند دست اول برد. با شروع دست پنجم، ایران جلو افتاد و برتری را برخلاف دست چهارم حفظ کرد تا در نهایت ۱۵ بر ۱۳ پیروز این دست و برنده ۳ بر ۲ این بازی مهم لقب گیرد. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پیروزی بر امریکا، آن هم بعد از هشت باخت متوالی از آن دست برد‌هایی بود که تا مدت‌ها خاطره آن در ذهن علاقه‌مندان به ورزش و والیبال زنده می‌ماند. 
ایران دیروز می‌توانست حتی با نتیجه‌ای بهتر از ۳ بر ۲ امریکا را شکست دهد، اما کمی عجله در کنار جوانی و بی‌تجربگی برخی از بازیکنان باعث شد کار دشوار شود، هرچند شاگردان پیمان اکبری سرانجام موفق شدند بازی اول هفته سوم را به سود خود تمام و نوار شکست‌های سریالی والیبال در لیگ ملت‌ها را پاره کنند. 
ایران دیروز در دست اول هرچند ۲۶ بر ۲۸ مغلوب شد، اما امیدوارمان کرد که می‌توان امریکا را شکست داد. داستان دست‌های دوم و سوم همان چیزی شد که توقعش را داشتیم. برتری مطلق ایران با پیروزی‌های ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۸ تا همه نیم‌خیز شویم برای جشن پیروزی با نتیجه ۳ بر یک، اما نشد. 
ایران دست چهارم را برتر بود، اما ناگهان عقب افتاد و تلاش مردان والیبال کشورمان با وجود برابر شدن در امتیاز ۲۴ نتیجه نداد و امریکا این دست را ۲۸ بر ۲۶ مانند دست اول برد. با شروع دست پنجم، ایران جلو افتاد و برتری را برخلاف دست چهارم حفظ کرد تا در نهایت ۱۵ بر ۱۳ پیروز این دست و برنده ۳ بر ۲ این بازی مهم لقب گیرد. 
 
پوریا حسین‌خانزاده با کسب ۲۳ پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و توری دیفالکو، بازیکن شماره ۸ امریکا با کسب ۳۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود. تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۱۱۷ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۶۴ پوئن در حمله، ۹ امتیاز در دفاع، پنج پوئن در سرویس و ۳۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود. بازیکنان تیم ملی والیبال امریکا نیز در مجموع دست‌های این مسابقه ۱۱۰ امتیاز کسب کردند که شامل ۶۵ امتیاز حمله، شش دفاع، پنج پوئن سرویس و ۳۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود. 
 
پیروزی مقابل امریکا یک نکته مهم را هم ثابت کرد و آن توانمندی مربی ایرانی در هدایت تیم ملی والیبال بود. تیمی که با پائز چندان دلچسب بازی نمی‌کرد و اقتداری نداشت، دیروز با همان ترکیب مقابل امریکا فعل خواستن را به خوبی و به درستی صرف کرد و در نهایت موفق شد دیداری را که تقریباً کسی امیدی به پیروزی در آن را نداشت با برتری کامل به پایان برساند. ایران حالا سه مصاف حساس را در پیش دارد که باید با ارائه بازی‌های قابل قبول در آن‌ها نشان دهد که موج جوانگرایی در تیم ملی جواب داده و می‌توان به آینده والیبال ایران امیدوار بود. کسی از تیم ملی توقع شگفتی‌سازی ندارد، اما سه حریف پیش‌رو چیزی بیشتر و بالاتر از امریکا ندارند و بروبچه‌های والیبال ایران می‌توانند مقابل آن‌ها هم با برتری کامل و ارائه بازی‌های قابل قبول از میدان خارج شوند تا پایان خوبی در لیگ ملت‌های امسال رقم بزنند.
 
با این پیروزی هرچند ایران همچنان در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارد، اما حالا با انگیزه مضاعف و به‌منظور جبران شکست‌های قبلی پا به بازی‌های بعدی خواهد گذاشت. ملی‌پوشان کشورمان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در دومین بازی این هفته به مصاف هلند می‌روند. هلند در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و برتری مقابل این تیم می‌تواند به ارتقای جایگاه ایران کمک کند. ایران در سومین بازی این هفته از ساعت ۶:۳۰ صبح فردا مقابل فرانسه رده پنجمی قرار می‌گیرد. دیداری سخت که باید دید شاگردان اکبری با چه نتیجه‌ای از آن بیرون می‌آیند. آخرین بازی ملی‌پوشان کشورمان در لیگ ملت‌های امسال یک‌شنبه سوم تیرماه از ساعت ۶:۳۰ مقابل آلمان است تا پرونده ایران در این مسابقات بسته شود.

نظر شما