شناسهٔ خبر: 67276210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ سال معطلی فرهنگ و هنر کرمان و ثمره اقدام دولت سیزدهم

کرمان - ایرنا - تکمیل و بهره‌برداری از تالار فرهنگ و هنر کرمان، ۱۳ سال بعد از کلنگ‌زنی در حالی بود که در دولت‌های مختلف برای افتتاح آن قول می‌دادند اما انجام نمی‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اما یک سال پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم و پس از تاکید رییس جمهور شهید، در اقدامی جهادی این پروژه به ثمر نشست؛ رویکردی که همواره مورد تاکید شخص شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی قرار داشت و امروز اهالی فرهنگ و هنر دیار کریمان ثمره آن را در مجموعه ای باآبرو و زیبا می‌بینند.

کار احداث تالار فرهنگ و هنر کرمان پس از آغاز طرح مطالعاتی در سال ۸۲ به عنوان پروژه‌ای ملی، سال ۸۸ و در دولت دهم آغاز که از آن به عنوان یکی از ۱۵ طرح مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نام برده می شد و نویدبخش مجموعه ای به‌روز، آبرومند و مناسب برای اجرای برنامه های مختلف را به دیار کریمان می داد.

اما ساخت این پروژه که توسط دولت پیگری می شد و انتظار می رفت سه تا پنج سال به اتمام برسد، به دلایل مختلفی حدود ۱۳ سال به طول انجامید و تکمیل و بهره برداری آن به دغدغه مهم مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شده بود.

بر اساس سیاست دولت سیزدهم و شخص شهید آیت الله رییسی مبنی بر تکمیل طرح های نیمه کاره، ادامه ساخت و اتمام این پروژه بزرگ چند منظوره به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گرفت و سرانجام در تاریخ ۱۵ بهمن سال ۱۴۰۱ با عنوان تالار فرهنگ و هنر کرمان توسط محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مراسمی به بهره برداری رسید.

۱۳ سال معطلی فرهنگ و هنر کرمان و ثمره اقدام دولت سیزدهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح تالار فرهنگ و هنر

یک سوم اعتبار این پروژه بزرگ در سال اول فعالیت دولت سیزدهم با زیربنای ۱۴ هزار و ۳۳۵ مترمربع تامین شد و هم اکنون با تجهیز به امکاناتی چون سالن های اختصاصی تئاتر، همایش و موسیقی، نمایشگاه، کتابخانه و کارگاه ساخت دکور در حال بهره برداری است.

سالن های اختصاصی و به‌روز بودن این مجموعه باعث شده است تا در مدت فعالیت این تالار فاخر فرهنگی برنامه های بزرگی در سطح ملی و استانی برگزار شود و این مکان چشم و چراغ برگزاری مراسم حوزه فرهنگ و هنر کرمان شود.

آنچه در تکمیل طرح بزرگ و فاخر تالار فرهنگ و هنر کرمان به چشم می آید، خدمتی ناب از دولت سیزدهم به مردم دیار کریمان، به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر این خطه است تا شاهد اقدامی ماندگار در مدیریت جهادی دولت کار و کرامت باشیم؛ هرسال در هر دولت وعده اتمام این تالار داده می شد اما گویا مهم قلمداد نمی شد.

۱۳ سال معطلی فرهنگ و هنر کرمان و ثمره اقدام دولت سیزدهم بازدید استاندار کرمان از تالار فرهنگ و هنر

پوشش نیازهای فیزیکی حوزه فرهنگ و هنر کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این زمینه معتقد است: تالار فرهنگ و هنر که حدود ۱۶ سال از طرح ساخت آن می گذشت نیمه تمام مانده بود و در نخستین سفر استانی شهید آیت الله رییسی به کرمان، طی جلساتی اعتبار لازم برای اتمام طرح تامین شد و طی مدت زمان کمی این طرح بزرگ فرهنگی به بهره برداری رسید.

محسن روحی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: قبل از افتتاح تالار فرهنگ و هنر، برای برگزاری بسیاری از برنامه های فرهنگی سالن مجهز و استانداردی در استان وجود نداشت و به طور معمول از سالن های ورزشی و با امکانات بی کیفیت مثل صندلی های پلاستیکی استفاده می شد.

وی ادامه داد: در تالار فرهنگ و هنر سالن تخصصی تئاتر با ظرفیت ۳۶۰ نفر وجود دارد که برای اجرای گروه های نمایش به امکانات مجهز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشتن کرد: سالن موسیقی تالار فرهنگ و هنر از مدرن ترین سالن های کشور است که می تواند میزبان جشنواره های موسیقی ملی، منطقه ای و بین المللی باشد.

وی افزود: این تالار همچنین ظرفیت بسیار خوبی برای همایش های دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در حوره های مختلف در استان کرمان ایجاد کرده است.

روحی تاکید کرد: این مجموعه بزرگ که به همت دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده، بسیاری از کمبودهای زیرساختی و فیزیکی برای حوزه فرهنگ و هنر را در استان کرمان رفع کرده است.

تالار فرهنگ و هنر کرمان در بلوار شهید صدوقی و نبش بلوار هزار قرار گرفته است.

نظر شما