شناسهٔ خبر: 67276064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رونق مدارس قرآن تابستانی در الجزایر

وزیر اوقاف الجزایر با اشاره به رونق مدارس قرآنی تابستانی در این کشور از حضور بیش از یک میلیون و دویست هزار فراگیر در مراکز آموزش قرآن کریم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی الجزایر، یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف الجزایر با اشاره به رونق مدارس قرآنی در این کشور از حضور بیش از یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز در مراکز آموزش قرآن کریم خبر داد.

وی این سخنان را در جریان افتتاح مدرسه قرآنی در دارالقرآن احمد صحنون واقع در الجزیره، پایتخت این کشور عنوان کرد.

بلمهدی با قدردانی از تلاش‌های متولیان امر فعالیت‌های مدارس تابستانی آموزش قرآنی که در سراسر کشور برای حضور جوانان تشکیل شده است، افزود: هدف نهایی این اقدامات تربیت نسلی قرآنی است که با توسل به دانش قرآنی در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون است.

وزیر اوقاف الجزایر تأکید کرد: در حال حاضر حدود 170 هزار مرکز آموزش قرآنی در این کشور فعالیت می‌کند و یک میلیون و 200 هزار نفر در این مراکز تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن کریم را می‌آموزند.

بلمهدی با بیان اینکه مدارس قرآنی تابستانی در سال گذشته شاهد حضور بیش از 500 هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در سال جدید استقبال از این مدارس بیشتر شده و هم‌اکنون، این مراکز مشغول ثبت‌نام داوطلبان هستند.

وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر همچنین از دیگر فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه در الجزایر از جمله برگزاری اردوهای تابستانی قرآنی در کنار آموزش گسترده قرآن به فرزندان و اعضای جامعه مهاجران الجزایری در دیگر کشورهای جهان خبر داد.

 

 

انتهای پیام

نظر شما