شناسهٔ خبر: 60770166 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همکاری مکاتب قرآنی الجزایر و دیگر کشورهای اسلامی

یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر ضمن اشاره به اهمیت آموزش قرآن در آموزش ملی این کشور، از برنامه این وزارت برای همکاری میان مکاتب قرآنی این کشور و دیگر کشورهای اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از النهار، یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر با اشاره به اهتمام دولت این کشور به آموزش قرآن کریم با هدف حفظ جایگاه مرجعیت دینی ملی، بر نقش مکاتب قرآنی در آموزش قرآن کریم و حفظ جامعه از فروپاشی و همچنین محافظت از جوانان در برابر آفات و انحرافات اجتماعی تأکید کرد.

بلمهدی این اظهارات را در سخنرانی خود در جریان مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی قرآن در دارالقرآن شیخ احمد سحنون بیان و تأکید کرد دولت اهمیت بسیار زیادی برای گسترش آموزش قرآن به دلیل نقش آن در تقویت نهادهای دینی و حفظ هویت ملی قائل است.

وزیر اوقاف الجزایر در ادامه خاطرنشان کرد: اهتمام دولت در رسیدگی به اماکن مذهبی و ساخت مساجد، مؤسسات و مکاتب قرآنی بهترین گواه این امر است. وی همچنین حضور پررنگ الجزایر در مجامع بین‌المللی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و کسب مقام‌های اول و همچنین برپایی محافل قرآنی، چاپ قرآن کریم و همچنین توجه خاص به حفظ قرآن کریم را دلایل دیگری برای این اهتمام دانست.

بلمهدی همچنین از برنامه همکاری بین مکاتب قرآنی الجزایر و مکاتب مشابه در دیگر کشورهای اسلامی با هدف تبادل تجربیات در زمینه حفظ قرآن خبر داد. وی همچنین بر نقش مهم مکاتب قرآن در حفاظت جوانان از بزهکاری اعتیاد به مواد مخدر و دیگر انحرافات تأکید کرده و افزود: برای تقویت این نقش باید مفاهیم قرآن کریم و اخلاق قرآنی را به فرزندان خود بیاموزیم.

در جریان فعالیت افتتاحیه مدرسه تابستانی قرآن از 10 نفر از برگزیدگان مسابقات الکترونیک قرآنی نیز تجلیل شد که از میان هزار شرکت‌کننده این مسابقات برگزیده شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما