شناسهٔ خبر: 67275892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چطور با افزایش سن موهای سالم‌تری داشته باشیم؟

می‌توان با تغذیه، آبرسانی و تقویت ریشه مو، در دوران پیری هم موهای سالمی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، با افزایش سن، موهای ما دچار تغییرات طبیعی از جمله نازک شدن، سفید شدن، از دست دادن درخشندگی و دگرگونی در بافت می‌شوند. برای مراقبت از موها و حفظ سلامت و ظاهر آن می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

۱. استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های مغذی: شامپوها و نرم‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که آبرسانی و تغذیه موهای خشک و شکننده را فراهم می‌کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی موادی چون: روغن آرگان، کراتین و بیوتین باشند.

۲. کوتاه کردن منظم: اصلاح منظم می‌تواند به حفظ سلامت مو کمک کند و از موخوره جلوگیری کند. موخوره یکی از عواملی است که شکنندگی مو را تشدید می‌کند.

۳. رفتار ملایم با مو: با موهای خود مهربان باشید تا آسیب‌های احتمالی را به حداقل برسانید. از مصرف بیش از حد دستگاه‌های حرارتی مانند اتوی مو که تار موها را در معرض گرمای زیاد قرار می‌دهد، بپرهیزید. استفاده از مواد شیمیایی مانند تافت و ژل مو را به حداقل برسانید تا ساقه مو سلامت خود را حفظ کند. موهای خود را سفت نبندید؛ زیرا این وضعیت سبب سست شدن ریشه و شکنندگی ساقه مو می‌شود.

۴. رژیم غذایی متعادل: یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله بیوتین، آهن و زینک می‌تواند به تقویت و حفظ سلامت مو کمک کند.

منبع: blog.socialboat

۴۷۲۳۲

نظر شما