شناسهٔ خبر: 67274892 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

شهریار | اشتغال زایی برای ٢٢٢ نفر از افراد تحت پوشش در سال ۱۴۰۲ 

پرداخت مبلغ۳۳ میلیارد و  سیصد میلیون تومان تسهیلات اشتغال در سال ۱۴۰۲ به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهریار پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، ناصر نیک افشار رئیس بهزیستی شهرستان از اشتغال زایی برای  ۲۲۲ نفر از افراد تحت پوشش در سال ۱۴۰۲ با پرداخت مبلغ ۳۳ میلیارد و  سیصد میلیون تومان خبر داد و آماده سازی شغلی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی را برای دستیابی به استقلال همه جانبه و خصوصاً استقلال اقتصادی ضروری دانست و تصریح کرد: استقلال همه جانبه گروه هدف بهزیستی مرهون کسب شغل پایدار متناسب با شرایط موجود جامعه است.

وی با اشاره بر توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی با ایجاد اشتغال پس از فرا گرفتن روش‌های کسب و کار و مهارت لازم، اظهار کرد: سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی شهرستان شهریار اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل از جمله: بانک توسعه-تجارت-ملت و ملی با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی افزود: تسهیلات اشتغال بهزیستی صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار و جویای کار که در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید قرار دارند با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای و جواز کسب توانخواه یا یکی از خانواده در جه یک ایشان، قابل پرداخت است.  

وی در ادامه افزود:  بهزیستی شهریارمشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان تحت پوشش نیز در نظر گرفته است به این صورت که کارفرمایان با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.  

نیک افشار با بیان اینکه پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و بخشی از حمایت‌های بهزیستی در ایجاد اشتغال پایدار مددجویان است، ادامه داد: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف بهزیستی اقدام کرده و براساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت کنند، می‌توانند علاوه بر دریافت مشوق‌هایی چون تسهیلات ۴ درصد از خدمات پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ۲۰ درصد برای نیروی به‌کار گرفته شده نیز بهره‌مند شوند.

نیک افشار در پایان افزود:  پرداخت تسهیلات اشتغال  ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی به جامعه هدف توسط بانک های عامل تا پایان سال ۱۴۰۳ با تخصیص اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  همچنان ادامه دارد.

نظر شما