شناسهٔ خبر: 67298932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲ تیر ۱۴۰۳ / پایان هفته‌های طوفانی طلای جهانی بازار داخلی را تکان می‌دهد؟

قیمت طلا و سکه در هفته پایانی خرداد با بازدهی متفاوت از هم بسته شد. این روند مثبت و منفی در یک ماهه خرداد نیز پایدار بود. طلای جهانی این هفته نیز همانند هفته‌های گذشته در زمان بسته بودن بازار طلا در داخل، آخر هفته افزایشی داشت. آیا این رشد ۳۰ دلاری بازار داخلی را با خود همراه می‌کند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در هفته چهارم خرداد با بازدهی متفاوت از هم بسته شدند.

تجارت نیوز در خبری نوشت:بازدهی طلا رشد ۱.۷۸ درصدی داشت و سکه با کاهش بازدهی ۰.۳۷ درصدی به کار خود پایان داد. معامله‌گران شرایط رکودی را همچنان دامنگیر بازار فلز زرد می‌دانند و معتقدند تا زمانی که دست بازارساز بر گلوی دلار است، بازار طلا نیز در منطقه‌ای مشخص نوسان خواهد داشت.

Screenshot 2024-06-21 at 4.32.54 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

گفتنی است اونس جهانی طلا از روز پنجشنبه تا لحظه نگارش این گزارش بر مدار افزایش قیمت قرار داشت و رشد بیش از ۳۰ دلاری داشته است. اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۶۱ دلاری در حال معامله است و همچنان صعودی است. همین موضوع احتمال افزایش ارزش در بازار داخلی طلا را در شروع بازارها در اولین روز هفته به همراه خواهد داشت.

باید توجه داشت پیش‌بینی تحلیلگران بازارهای مالی برای قیمت دلار روند رنج است و همین موضوع همانند اهرمی مانع پرش قیمت در بازار فلز زرد خواهد شد. کارشناسان اقتصادی شرط افت ارزش در بازار طلا را روی کار آمدن دولتی می‌دانند که در جهت رفع تحریم‌ها گام اساسی بردارد و روند مذاکرات برجام را بهبود ببخشد.

اونس نقره برخلاف طلای جهانی نزولی شد

گفتی است اونس جهانی نقره با رقم ۳۰ دلار و ۳۱ سنتی در حال معامله است و برخلاف طلا کاهش ۳۸ سنتی دارد. گفتنی هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز پنجشنبه روی رقم ۵۷ هزار و ۷۶۰ تومانی معامله شد و کاهش ۷۲۰ تومانی داشت.

قطعات سکه صعودی بسته شدند

سکه امامی روز پنجشنبه ۳۱ خرداد روی رقم ۴۰ میلیون تومانی معامله شد و افزایش ۳۱۷ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار روی قیمت ۳۶ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی ایستاد و رشد ۳۰۰ هزار تومانی داشت.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه و ربع سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب روی رقم ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه گرمی از ۲۳ خرداد با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله می‌شود و روز پنجشنبه نیز با همین قیمت معامله شد.

حباب سکه با رشد قیمت تراز شد

قیمت طلا در ششمین روز هفته افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۶۶ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۲ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه با رشد قیمت همراه شد. حباب سکه امامی ۲۱۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۱ هزار تومان و ربع‌سکه ۷۶ هزار تومان رشد داشت. حباب سکه گرمی ۱۲ هزار تومان کاهشی شد.

۲۱۷

نظر شما