شناسهٔ خبر: 67274851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار لرستان:

راهکار کاهش آمار بیکاری در جامعه تغییر فرهنگ پشت‌میزنشینی است

زهره گودرزی

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: یکی از راهکارهای کاهش آمار بیکاری در جامعه تغییر فرهنگ پشت‌میزنشینی است.

صاحب‌خبر -

مسلم مرادی ۳۰ خردادماه در همایش بزرگ اشتغال و کارآفرینی که در سالن دکتر زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اشتغال یکی از مسائل مهم و راهبردی است که رئیس‌جمهور شهید اهتمام جدی را بر روی این کار گذاشته بود به‌طوری‌که رشد بیکاری را کاهش و متوقف کرده بودند.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجرد نزدیک به ۶۰۰ کارخانه و واحد تولیدی دارد و دارای تنوع مختلف هستند، افزود: متأسفانه ترویج و اشاعه ذائقه پشت‌میزنشینی در خانواده‌ها، جوامع و افراد تحصیل‌کرده رشد و گسترش‌یافته است.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: این تفکر سبب کاهش تولید، افزایش وابستگی کشور به دیگر کشورها، افزایش تورم، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، کاهش عرضه، افزایش تقاضا و افزایش واردات و در نهایت عقب‌ماندگی کشور می‌شود.

مرادی اضافه کرد: به دلیل گسترش فرهنگ پشت‌میزنشینی زمانی که از افراد تحصیل‌کرده درخواست می‌کنیم که در یک کارخانه مرتبط با رشته خود مشغول به کار شوند، درخواست ما را به این دلیل که آن کار در شأن آن‌ها نیست رد می‌کنند این تفکر اشتباه بوده و لازم است که در جامعه اصلاح شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که افراد جامعه با فرهنگ کار و تلاش انس نگیرند شعار سال که رشد تولید است محقق نخواهد شد و یکی از راهکارهای کاهش آمار بیکاری در جامعه تغییر فرهنگ پشت‌میزنشینی و شغل‌های اداری به شغل‌های مهارتی و تولیدی است.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: دریافت آموزش مهارتی و فنی حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار در جامعه امروز است.

مرادی یادآور شد: ترویج این فرهنگ می‌تواند شتاب بیشتری به ارتقای شاخص‌های اشتغال در کشور بدهد و باید نهادهای مرتبط با همراهی خانواده‌ها در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده و امسال ۲ هزار و ۲۰۰ سهمیه به شهرستان است، افزود: برای ایجاد اشتغال باید ایده داشته باشد تا بتوان ثروت تولید کرد.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: آمادگی کامل برای مردمی کردن دولت را داریم و از طرح‌ها ایده‌های نو استقبال می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما