شناسهٔ خبر: 67274838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در سی ام خرداد؛

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

تهران-ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی‌ام خرداد به ثبت روز محیط‌بان در تقویم رسمی،برنامه‌ نامزدهای انتخاباتی در امور اجتماعی،دستاوردهای کمیته امداد در دولت شهیدجمهور،اقتدار ایران در آزادی حمید نوری،انتظارات بانوان از دولت آینده،استفاده از هوش مصنوعی درکشف جرم،نرم‌افزار درمان در دسترس بازنشستگان کشوری،قانون حمایت از معلولان دربرنامه نامزدهای انتخاباتی و افزایش اختلالات گفتار وزبان پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری منافقین را در بهت فرو برد

مشاور حقوقی خانواده‌ حمید نوری گفت: منافقین کسانی بودند که در کنار صدام علیه مردم خودشان جنگیدند و منطقی است که اروپایی‌ها هم هرگز به آنها اعتماد نمی کنند، بنابراین اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آزادی نوری، آنها را در بهت فرو برد.

هیبت‌الله نژندی منش در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا در خصوص آزادی حمید نوری از زندان سوئد، گفت: برای تحقق این موضوع دستگاه‌های مختلف همکاری خوبی داشتند و می‌توان از این همکاری به عنوان یک الگو استفاده کرد زیرا نشان می دهد ورود بر مبنای تخصص و در چارچوب صلاحیت‌ها تحت فرماندهی واحد نتیجه خوبی دارد.

وی‌ با اشاره به عصبانیت و سرخوردگی منافقین از آزادی حمید نوری، بیان کرد: منافقین در قضیه اسدالله اسدی هم از نظر سیاسی و هم از نظر حقوقی شکست خوردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

بیمه داروهای نسل جدید از فشار بر سیستم بهداشت و درمان می‌کاهد

یک فوق تخصص غدد با بیان اینکه بیمه داروهای نسل جدید از فشار بر سیستم بهداشت و درمان می‌کاهد، گفت: اگر بیمه‌ها به موضوع پوشش هزینه خرید داروهای انسولین نسل جدید وارد نشوند بعدها مجبورند هزینه‌های چند برابری برای پرداخت هزینه درمانی مشکلات چشمی، کلیوی و قلبی این بیماران بپردارند.

فرزانه سروقدی، افزود: هدف هر انسولین و داروی جدیدی که در بازار عرضه می‌شود، حل مشکلات پیش روی بیماران است.

وی اظهارداشت: قبلا از انسولین‌های انسانی استفاده می‌شد که کمک‌کننده بودند و جایگزین انسولین‌های حیوانی شدند؛ چرا که انسولین‌های حیوانی اثرات مثبت زیادی نداشتند و بسیاری از بیماران بر اثر استفاده از آن با خطر مرگ مواجه می‌شدند. انسولین‌های انسانی یک قدم جلوتر بود و واکنش‌های ایمنی ایجاد نمی‌کرد و اثرات بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشت. اما با این وجود از وضعیت بیولوژیک بدن فاصله زیادی داشت. این در حالی است که همه تلاش تیم درمان در این جهت است که بالاخره به سیستم ترشح طبیعی انسولین در بدن نزدیک بشویم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

انتظارات بانوان از دولت آینده و برنامه نامزدها؛ از برابری اجتماعی تا اشتغال

زنان و دختران جوان به عنوان نیمی از جمعیت رأی دهندگان در کشور نقش اساسی دارند؛ برخی از آنها معتقدند با روی کار آمدن دولت شهید آیت‌الله رئیسی و عملکرد مثبتی که در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه زنان داشت، کار رئیس جمهور بعدی برای پیگیری مطالبات آنان سخت‌تر شده است.

در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، موضوع انتخابات به گفتمان اصلی جامعه تبدیل شده است و جمعیت رأی دهندگانی که داغدار خادم الرضا(ع) هستند، تلاش دارند از بین نامزدهای تایید صلاحیت شده، فرد اصلح را انتخاب کنند؛ انتخاب پیش رو با انتخاب‌های گذشته تفاوت های بسیاری دارد؛ عملکرد دولت شهید آیت الله رئیسی انتظارات مردم جامعه را به سمت و سوی درست خود راهبردی کرده است و مردم خواستار انتخاب فردی هستند که عملکرد دولت او شبیه ترین به دولت شهید خدمت باشد و برخی نقص های موجود نیز برطرف شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

حذف هپاتیت C در بیماران هموفیلی، دیالیزی و تالاسمی در کشور

رئیس انجمن مطالعات کبدی ایران گفت: هپاتیت C در بیماران هموفیلی، دیالیزی و تالاسمی در کشور حذف شده است، اما این بیماری در افراد پرخطر به ویژه زندانیان و معتادان تزریقی همچنان وجود دارد.

سید موید علویان در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم انجمن مطالعات کبدی ایران توجه جدی به این گروه پرخطر است، افزود: سالها فعالیت و تلاش مستمر وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت جامعه منجر به کاهش قابل توجه بار بیماریهای ناشی از هپاتیت B و C در جامعه خصوصا بیماران خاص شده است.

وی اظهار داشت: غربالگری خون های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت های پر خطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است و از سوی دیگر آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها باعث شده این بیماری در این بیماران حذف شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

نامزدهای انتخابات «قانون حمایت از معلولان» را در برنامه‌ خود بگنجانند

مدیر کمپین معلولان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست تا «قانون حمایت از معلولان» را در برنامه‌های خود بگنجانند و برای کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان و دیگر مسائل عمده آنان برنامه داشته باشند.

بهروز مروتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خواسته افراد دارای معلولیت، خانواده‌های آنها و تمام فعالان این حوزه، اجرای «قانون حمایت از معلولان» است، افزود: این قانون بیش از ۶ سال است که با تصویب مجلس شورای اسلامی و پس از معرفی و ابلاغ رئیس جمهور وقت، رسمیت یافته است اما در طول این مدت جز در موارد محدود و معدود، مواد این قانون اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: در دولت‌های پیشین نیز پیگیری‌های کمپین معلولان و دیگر فعالان حوزه معلولیت برای اجرایی شدن این قانون و رفع موانع اجرای آن به نتیجه نرسیده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

افزایش اختلالات گفتار و زبان/برای گفتاردرمانی به افراد متخصص مراجعه کنید

رئیس انجمن گفتار درمانی ایران با اشاره به افزایش اختلالات گفتار و زبان در کشور به هموطنان توصیه کرد برای دریافت خدمات گفتاردرمانی فقط به افراد متخصصن این رشته مراجعه کنند.

پیام سیدکلاته اظهار داشت: اختلالات گفتار و زبان یکی از شایع ترین اختلالات در هر جامعه ای است و طیف وسیعی از مشکلات را شامل می شوند که از شناخته شده ترین آنها می توان به تاخیر گفتار، اختلالات تلفظی، لکنت زبان (ناروانی گفتار)، مشکلات بلع و...، اشاره کرد.

وی افزود: متأسفانه در ایران نیز در سال های اخیر شاهد افزایش آمار اختلالات گفتار و زبان بوده ایم که کاهش ارتباطات کودکان در ایام کرونا، استفاده زیاد از ابزارهای دیجیتال و عوامل محیطی از جمله مهم‌ترین دلایل بروز این مشکلات بوده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در کشف جرم

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امروز باید یک نهضت علمی برای کشف جرم ایجاد شود، گفت: استان‌های هدف باید در کنار این نهضت از ظرفیت هوش مصنوعی برای کشف جرائم بهره‌گیری کنند.

سردار احمدرضا رادان در همایش سراسری روسای پلیس آگاهی فراجا که در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه پلیس آگاهی و درآمیختگی آن با افزایش احساس امنیت بسیار حائز اهمیت است، گفت: مردم امروز به طور کلی پلیس را در ۲ بخش راهور و موضوع تلفات و تصادفات و پلیس آگاهی و سرعت کشف جرایم و سرقت مورد قضاوت قرار می دهند.

وی افزود: بر همین مبنا هر مقدار در این حوزه ها تقویت شویم و حضور در صحنه ها را افزایش دهیم به ارتقای احساس امنیت و در پس آن به افزایش سرمایه اجتماعی پلیس کمک کرده ایم و نقش این دو بخش در افزایش سرمایه اجتماعی پلیس فوق العاده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

نرم افزار درمان در دسترس بازنشستگان کشوری قرار گرفت

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با هدف تسهیل امور درمانی بازنشستگان «نرم افزار درمان بیمه ملت» که ارائه خدمات بیمه تکمیلی را بر عهده دارد طراحی شد و در دسترس بازنشستگان قرار گرفت.

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری این نرم افزار به منظور ارائه خدمات غیرحضوری و آسان به بازنشستگان طراحی شده است و امکانات متعددی را در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

براساس این گزارش، امکاناتی چون ایجاد پروفایل اختصاصی برای هر بیمه شده، امکان جستجوی مراکز درمانی، مشاهده سوابق درمان، ثبت هزینه های درمان و بارگذاری آنلاین مدارک و اسناد پزشکی و همچنین تماس با پشتیبانی نرم افزار در شرکت بیمه ملت از جمله امکانات و ویژگی های نرم افزار درمان شرکت بیمه ملت برای بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

فرایند گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش آغاز شد

فرایند گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (مشاغل دبیری) سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام ارزشیابی کشور روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، نتایج اولیه متقاضیان این رشته‌های شغلی روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

دستاوردهای کمیته امداد در دولت شهید جمهور

دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به تامین مسکن نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشت و همین دو ماه قبل بود که با حضور شهید رئیسی بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان شد.

عدالت اجتماعی کلید واژه تمامی اقدامات دولت سیزدهم بود، موضوعی که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی بسیار بر آن تاکید داشت و بر این اساس رسیدگی به وضعیت نیازمندان و به ویژه مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در اولویت برنامه های دولتش قرار گرفت به طوری که با افزایش ۴۴ درصدی تولید مسکن برای این قشر، یکی از وعده صادق او محقق شد.

دولت شهید جمهور حمایت‌های خود را از مددجویان گسترده تر کرد و در زمینه های مختلف اعم از اشتغالزایی، کارآفرینی و تهیه مسکن گام‌های بلندی برای مددجویان برداشت که هر یک از این اقدامات در طول خدمت این دولت حائز اهمیت و ماندگار است.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

جای خالی امور اجتماعی در برنامه‌ نامزدها/سیاست‌های تامین اجتماعی اجرا شود

حدود ۱۰ روز از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و فعالان حوزه‌های اجتماعی بر این باورند نیاز است در روزهای باقیمانده، برنامه‌های نامزدها در زمینه‌ رفاه‌ و تامین اجتماعی که به طور مستقیم با زندگی روزمره مردم مرتبط است، به شکل ملموس و عینی به رأی دهندگان ارایه شود.

موضوعات اجتماعی دایره وسیعی از زندگی مردم را دربرمی گیرد اما در نظام برنامه‌ریزی و زمان‌های سرنوشت ساز چون انتخابات در وزن کشی و مواجهه با موضوعات اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و فرهنگی مظلوم واقع شده و در سایه قرار می‌گیرد.

امور مربوط به بانوان، اقشار آسیب پذیر اجتماعی، مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، بازنشستگان و مستمری بگیران، جوانان، کودکان آسیب دیده و کودکان کار و خیابان، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، بهداشت و سلامت آحاد جامعه، ساماندهی امور اتباع، محیط زیست، مباحث جمعیت و تحولات جمعیتی همچون ازدواج و طلاق و امور انتظامی از جمله موضوعاتی است که در گردونه فعالیت‌های اجتماعی نهاد دولت قرار می گیرد و برای برنامه ریزی در هر بخش که خود متاثر از تصمیمات کلان کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی است، نیاز است برنامه ریزی مجزا انجام شود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

ثبت روز محیط‌بان در تقویم رسمی کشور تصویب شد

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، هشتم آبان‌ماه، با عنوان «روز محیط‌بان» برای ثبت در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور به تصویب رسید.

نورالله مرادی، با اعلام تصویب ثبت روز محیط‌بان در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور توسط شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های فراوان، هشتم آبان‌ماه به عنوان این روز مبارک برای ثبت در تقویم مورد تایید قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقتدار ایران در آزادی حمید نوری/انتظارات بانوان از دولت آینده

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما