شناسهٔ خبر: 67274756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از افزایش آمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر تا اعتراف به غیرممکن بودن نابودی حماس

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر رسیده این درحالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نابودی جنبش حماس را فریبکاری خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر به شهادت رسیده‌اند.

همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۸۵ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۳ جنایت و کشتار را در نوار غزه مرتکب شده است.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهادت ۲۴ و زخمی‌شدن ۷۱ نفر را در پی داشته است.

وزارت بهداشت غزه تأکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها بوده و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها ممانعت می‌کنند.

 از افزایش آمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر تا اعتراف به غیرممکن بودن نابودی حماس

حمله حزب الله مرکز نظامی رژیم صهیونیستی

منابع خبری از حملات جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست خبر دادند.

براساس این گزارش، حزب الله لبنان تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در المطله هدف قرار داده است.

همچنین رزمندگان حزب الله لبنان هدف نظامی را در حومه شهرک مارگلیوت مورد اصابت قرار دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله تمرکز خود را ضد سامانه‌های راداری گذاشته است.

منابع صهیونیست از شلیک ۳۰ موشک به سمت کریات شمونا و حومه آن خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آتش سوزی کریات شمونا و تحرکات آتش نشانان صهیونیست برای مهار آتش خبر دادند.

حزب الله لبنان همچنین مرکز الراهب رژیم صهیونیستی را با موشک سنگین از جنوب لبنان هدف قرار داد.

از افزایش آمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر تا اعتراف به غیرممکن بودن نابودی حماس

درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با شهرک‌نشینان معترض

تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ده‌ها شهرک‌نشین معترض در داخل کنست رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده‌اند.

این شهرک‌نشینان معترض در تجمع و تظاهرات اعتراضی خود خواهان بازگرداندن اسرای صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه شدند.

همچنین معترضان صهیونیست در جریان اعتراضات خود خواستار سرنگونی کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نگهبانان «کنست» با شماری از این شهرک‌نشینان معترض در سکوی مهمانان کنست درگیر شده‌اند.

پیش از این نیز سرزمین‌های اشغالی بارها شاهد برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی مشابه از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست بوده است.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است.

مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

 از افزایش آمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر تا اعتراف به غیرممکن بودن نابودی حماس

کمیته تحقیقات سازمان ملل: نمی‌توانیم از اصطلاح «نسل‌کشی جمعی» درباره غزه استفاده کنیم!

ناوی پیلای رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین گزارش خود را در خصوص فلسطین اشغالی به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد.

پیلای اعلام کرد: گزارش ما به نمایندگی از سازمان ملل متحد ارائه می‌شود و روی رخدادهای هفتم اکتبر و مابعد آن تمرکز دارد. اسرائیل بر سر راه تحقیقات مانع‌تراشی کرد و از دستیابی به غزه و کرانه باختری ممانعت به عمل آورد.

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین افزود: ما از درد و رنج‌های بشری شوکه و خواهان آتش‌بس فوری شده‌ایم. ما در قبال رخدادهای هفتم اکتبر و وقایع پس از آن شوکه شده‌ایم. فلسطینی‌ها ده‌ها سال است که از اشغال سرزمینشان رنج برده‌اند. رخدادهای هفتم اکتبر و اتفاق‌های پس از آن به فشار بر کارکنان سازمان ملل متحد انجامید.

وی افزود: ما به فعالیت خود ادامه می‌دهیم. تحقیقات ما به پایان نرسیده است و هر روزه نقض قانون رخ می‌دهد. اشغالگری دلیل تمام رخدادهایی است که در سرزمین فلسطین رخ می‌دهد.

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت: من خواهان گسترش مأموریت خود شده‌ام. سازمان ملل کاملاً با من همکاری می‌کند. ما با دادستان کل دادگاه بین‌المللی کیفری تفاهم‌نامه داریم.

همچنین پیلای در ادامه سخنان خود، دلیل عدم تکمیل تحقیقات این کمیته را عدم امکان دسترسی به غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد.

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت: دادگاه بین‌المللی کیفری به گزارش ما تکیه خواهد کرد. دستیابی به اسرا و افراد آزادشده به اسرائیل بستگی دارد.

پیلای در ادامه ارائه گزارش این کمیته بدون توجه به کشتار هزاران زن، کودک و سالمند فلسطینی ساکن غزه از سوی جنایتکاران صهیونیست گفت: ما نمی‌توانیم اصطلاح «نسل‌کشی جمعی» را در خصوص رخدادهای غزه به کار ببریم، زیرا شروط و معیارهایی برای این موضوع وجود دارد!

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد درباره فلسطین افزود: ما باید پیش از نسل‌کشی خواندنِ رخ‌دادهای غزه، اتفاقات و دلایل را گردآوری کنیم.

 از افزایش آمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر تا اعتراف به غیرممکن بودن نابودی حماس 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: سخن از نابودی حماس فریبکاری است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به ناتوانی این رژیم برای نابودی جنبش حماس، سخن گفتن از نابودی این جنبش را فریبکاری خواند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اظهار داشت که اگر سیاستمداران اسرائیل جایگزینی برای حماس پیدا نکند در آن صورت این جنبش باقی خواهد ماند.

وی اعتراف کرد: حماس یک حزب و اندیشه‌ای است که در دل مردم جای دارد و هر کس گمان می‌کند که ما می‌توانیم آن را از دل مردم ریشه‌کن کنیم، در اشتباه است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با وجود ناکامی این رژیم در تحقق اهداف جنگ علیه نوار غزه مدعی شد: ما به برچیدن گردان‌های حماس در رفح نزدیک شده‌ایم.

هاگاری در خصوص موفقیت حزب‌الله در فیلم‌برداری از پایگاه‌های مهم رژیم صهیونیستی در بندر حیفا با استفاده از پهپاد «هدهد» نیز ادعا کرد: ما پهپاد حزب‌الله را به دلیل حفظ جان شهروندان، ساقط نکردیم.

وی همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی برای هر سناریویی در جبهه شمالی آماده است و شهرک‌نشینان را به منازل خود بازخواهد گرداند.

از افزایش آمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر تا اعتراف به غیرممکن بودن نابودی حماس

عضو ارشد حماس: درخواست سلاح توسط نتانیاهو اعتراف به شکست است

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (چهارشنبه) در سخنانی درخواست سلاح توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا را اعتراف به شکست در جنگ ارزیابی کرد.

عزت الرشق اظهار کرد: پس از ارسال ده‌ها هزار تن مواد منفجره، مهمات و هواپیماهای جاسوسی آمریکایی، تنها یک ابزار برای بایدن باقی مانده است تا به نتانیاهو کمک کند و آن ابزار تهیه بلیط هواپیما برای بازگشت نتانیاهو به لهستان است.

این اظهارات عزت الرشق پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه در سخنانی تعلیق کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به این رژیم را اقدامی غیر قابل قبول توصیف کرده بود.

نتانیاهو در پاسخ به درخواست‌های جو بایدن برای توقف جنگ در نوار غزه گفت: به ما سلاح بدهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن جنگ را به پایان برسانیم.

انتهای پیام

نظر شما