شناسهٔ خبر: 67274705 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته خبری شامگاه ۳۰ خرداد ایسنا

پرتاب جنجالی در برنامه زنده/ واکنش به دزدی جدید آمریکا/ اعترافی درباره «نصرالله»

اکرم احقاقی

پرتاب جنجال‌ساز در برنامه زنده تلویزیونی، واکنش به دزدی جدید آمریکا، اعترافی درباره تاثیرگذاری سید حسن نصرالله و درخواست دادستان کل کشور ایران درباره موضوع مبارزه با جرائم فضای مجازی از مهم‌ترین اخبار خبرگزاری ایسنا در شامگاه چهارشنبه ۳۰ خردادماه بود .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه (۳۰ خرداد) خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های گوناگون پرداختند که در ادامه مهم‌ترین این اخبار را مرور می‌کنیم:

رسانه‌های صهیونیستی: سخنرانی امروز دبیرکل حزب‌الله لبنان یکی از قوی‌ترین سخنرانی‌های اوست

واکنش ایران به دزدی جدید آمریکا/اعتراف صهیونیست‌ها در مورد «نصرالله»

جهان -سخنرانی امروز چهارشنبه دبیرکل حزب‌الله لبنان که در مراسم یادبود یکی از فرماندهان مقاومت لبنان ایراد کرد، با واکنش گسترده و سریع در رسانه‌های صهیونیستی مواجه شد.

رسانه‌های صهیونیستی در اولین واکنش به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کردند: این یکی از قویترین سخنرانی‌های سید حسن نصرالله است .

واکنش ایران به اقدام آمریکا در مصادره و فروش دارایی‌های ونزوئلا

جهان - ناصر کنعانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه در یک موضع گیری رسانه ای ، اقدام آمریکا در مصادره و فروش سهام پالایشگاه «سیتگو »که جزء اموال و دارایی‌های ونزوئلا بشمار می‌رود را مغایر حقوق بین‌الملل دانست و آن‌ را محکوم کرد.

اقدام خصمانه کانادا علیه ایران

جهان - وزیر امنیت کانادا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: امروز من اینجا هستم تا اعلام کنم که دولت‌مان تصمیم گرفته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

او مدعی شد: این اقدام پیامی قدرتمند است که نشان می‌دهد کانادا از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.
 

فناوری‌های نوین در مقابله با جرایم فضای مجازی به‌کار گرفته شود

واکنش ایران به دزدی جدید آمریکا/اعتراف صهیونیست‌ها در مورد «نصرالله»

 اجتماعی -«حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد» دادستان کل کشور  که به  همراه هیئتی قضایی به منظور شرکت در ششمین اجلاس دادستان‌های کل کشورهای عضو بریکس، به روسیه سفر کرده است طی سخنانی در نشست بریکس عنوان کرد: لازم است دادستان‌های کشورهای عضو با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و تجهیزات ارتباطی نقش ویژه‌ای در همکاری برای مقابله با این جرایم فضای مجازی داشته باشند.

تصویب ۱۱ درخواست دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای اقتصاد

واکنش ایران به دزدی جدید آمریکا/اعتراف صهیونیست‌ها در مورد «نصرالله»

اقتصاد ـ شورای اقتصاد امروز به ریاست محمد مخبر تشکیل شد و با بررسی ۱۱ درخواست وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرد.

در این جلسه، درخواست وزارت نفت برای طرح افزایش راندمان استحصال اتان در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، درخواست وزارت کشور برای طرح تامین و ساخت واگن برای متروی شهر تهران و کلانشهرهای تبریز اصفهان، شیراز، قم و کرج و نیز اصلاح جدول دریافت و بازپرداخت فاینانس خط ۲ مترو تبریز، درخواست وزارت نیرو برای طرح احداث ساختمان و نیروگاه برق آبی قیز قلعه‌سی و خداآفرین جانب ایران و تکمیل و تجهیز شبکه‌های اندازه‌گیری آب‌های سطحی و زیرزمینی در محدوده استان‌ها، درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تسهیل همکاری‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات مالی خارجی به منظور اجرای طرح تولید تایرهای اتوبوسی و کامیونی و راهسازی و معدنی از جمله دستور کارهای امروز جلسه شورای اقتصاد بودند که به تصویب اعضا رسید.

مشاور پزشکیان در برنامه زنده، میکروفون را پرت کرد

سیاست ـ عصر امروز میزدگرد فرهنگی مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، در اواخر این میزگرد و بعد از طرح سوالی از سوی کارشناس برنامه، محمد فاضلی یکی از مشاوران پزشکیان عصبانی شد و در نهایت میکروفن‌های هر ۲ نفر قطع شد و فاضلی نیز قهر و برنامه را ترک کرد.

مشاور پزشکیان بعد از ترک جایگاه، میکروفون خود را پرت کرد و خارج شد.

مسعود پزشکیان در واکنش گفت: ما وقتی که خودمان هیات علمی بوده و  معتقد هستیم که فرهنگی هستیم، مسائل شخصی را در این برنامه مطرح می‌کنیم که نباید مطرح کنیم بعد انتظار داریم در جامعه فرهنگ اصلاح شود. من نمی‌گویم کار چه کسی درست است یا غلط من می‌گویم اگر باهم اختلاف داریم که نباید پشت بلندگو اختلاف‌های خود را بگوییم. باید حرف خود را بزنیم.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری هم در واکنش گفت: رفتاری که از سوی مشاور آقای پزشکیان در برنامه زنده تلویزیونی صورت گرفت نمونه بارز بی‌اخلاقی انتخاباتی بود و قطعا هیات مرکزی به این موضوع ورود خواهد کرد.

همچنین مسعود زریبافان فعال سیاسی با اشاره به پرتاب میکروفون توسط مشاور مسعود پزشکیان در برنامه زنده سیما گفت: افرادی که الان در میزگردهای انتخاباتی عصبانی شده و سعه صدر ندارند، اگر کشور در اختیارشان قرار گیرد چه می‌کنند؟

انتهای پیام

نظر شما