شناسهٔ خبر: 67274448 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/روایت روز ورزشی/

بیرانوند می‌رود یا نکونام؟/ سورپرایز باورنکردنی والیبال ایران!

نیما علیپور

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه با این باشگاه فسخ کرد. علیرضا بیرانوند روز گذشته(سه‌شنبه) با حضور در سازمان لیگ فوتبال ایران قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس را یک طرفه فسخ کرد.

در قرارداد علیرضا بیرانوند بندی وجود داشت مبنی بر این‌که باشگاه پرسپولیس موظف است در ۱۵ روز بعد از اتمام لیگ تمام مطالبات این دروازه‌بان را بپردازد، در غیر این‌صورت او می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند.

بازی‌های تابستانی بیرانوند! / بیرو این بار پولش را گرفت و فسخ کرد

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در حالی که مطالباتش را از باشگاه دریافت کرده است، برای دومین فصل پیاپی قراردادش با سرخپوشان را فسخ کرد.

علیرضا بیرانوند روز گذشته در اقدامی عجیب با حضور در سازمان لیگ فوتبال ایران قراردادش با باشگاه پرسپولیس را به صورت یکطرفه فسخ کرد تا به این ترتیب شاهد شروع ماجرای جدیدی از دروازه‌بان سرخپوشان باشیم.

واکنش پرسپولیس به فسخ قرارداد بیرانوند: غیرموجه!

عضو کمیته حقوقی و وکیل باشگاه پرسپولیس گفت: علیرضا بیرانوند از محل قرارداد ۱۱۸۵ و الحاقیه آن طلبی نداشت که به جهت آن برای فسخ یک طرفه قرارداد اقدام کند. این فسخ غیر موجه است و ظرفیت‌های مقررات انضباطی فوتبال و مقررات تعیین وضعیت برای ایشان قابل اعمال خواهد بود.

باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: هومن هدایتی،  عضو کمیته حقوقی و وکیل باشگاه پرسپولیس در ارتباط با فسخ یک طرفه قرارداد از سوی علیرضا بیرانوند اظهار کرد: قرارداد جناب آقای بیرانوند به شماره ۱۱۸۵، در ابتدای فصل ۰۳-۱۴۰۲ و به مدت دو فصل منعقد شد. به این ترتیب تا پایان فصل پیش روی فوتبال ایران، اعتبار داشت. این قرارداد فاقد بند فسخ بود.

پایان کار نکونام با استقلال؟

به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال در فصل جدید باید به دنبال سرمربی باشد.

تیم فوتبال استقلال در فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال با ۶۷ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید. جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان در ابتدای فصل گذشته با قراردادی سه ساله هدایت تیم را برعهده گرفت اما استقلال در حالی که تا سه هفته مانده به پایان لیگ، صدرنشین بود نتوانست به جام قهرمانی دست پیدا کند.

ویدیوکست «یورو ۲۴» با ایسنا/ قسمت ششم، بازخوانی روز یکم

ششمین قسمت ویدئوکست «یورو ۲۴» گذشته از نگاه به بازی‌های سه‌شنبه‌شب جام ملت‌های اروپا، به همه مسابقه‌های هفته نخست دور گروهی پرداخته و عملکرد تیم‌ها را بازخوانی کرده است. تحلیل‌های فنی نوریس باقری، مربی و کارشناس فوتبال، هم پای ثابت ویدئوکست یورو ۲۴ است.

شگفتی‌سازی والیبال ایران مقابل آمریکا/ بالاخره بردیم

تیم ملی والیبال ایران در نهمین بازی اش در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ شگفتی‌ساز شد و آمریکا را شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به مصاف آمریکا رفت و با وجود ۸ شکست در تمامی بازیهای قبل، توانست شگفتی‌ساز شود و در حالی که پیمان اکبری را برای دومین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت داشت، آمریکا را ۳-۲ شکست داد.

رستگاری آلبانی مقابل کرواسی در دقیقه ۵+۹۰

تیم فوتبال کرواسی در لحظات پایانی برتری برابر آلبانی را از دست داد.

در اولین دیدار هفته دوم یورو ۲۰۲۴، تیم فوتبال کرواسی در دومین دیدار خورد در یورو ۲۰۲۴ برابر آلبانی به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا همچنان در حسرت برد باقی بماند.

خلاصه بازی والیبال ایران ۳ - ۱ آمریکا

تیم ملی والیبال ایران پس از هشت شکست متوالی در لیگ ملتهای والیبال ۲۰۲۴، مقابل آمریکا دست به شگفتی‌سازی زد و با هدایت پیمان اکبری به پیروزی ۳ بر یک رسید.

طبیعت قهرمان لیگ بسکتبال شد/ گرگان در خانه جام را از دست داد

تیم بسکتبال طبیعت قهرمان بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر مردان ایران شد.

از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) پنجمین (آخرین) بازی سری فینال لیگ برتر بسکتبال ایران برگزار شد که در پایان، تیم طبیعت اسلامشهر با کسب سومین برد مقابل تیم شهرداری گرگان، عنوان قهرمانی بیست و پنجمین دوره لیگ برتر ایران را ازآن خود کرد.

آلمان اولین تیم دور یک‌هشتم یورو ۲۰۲۴

تیم فوتبال آلمان توانست با برتری برابر مجارستان به دور حذفی یورو ۲۰۲۴ برسد.

تیم ملی فوتبال آلمان در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا به مصاف مجارستان رفت و با وجود نمایش درخشان حریفش، توانست این تیم را با ۲ گل شکست دهد و نخستین صعودکننده به دور حذفی لقب بگیرد.

خداحافظی اسطوره روس کشتی جهان پس از حذف از المپیک/ سیداکوف به MMA رفت

دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک پس از حذف از المپیک توسط IOC قصد دارد از میادین کشتی خداحافظی کند و وارد رشته مبارزه در قفس شود.

پس از قطعی شدن حذف زائوربک سیداکوف آزادکار شاخص روسیه و دارنده ۴ مدال طلای جهان و المپیک از المپیک‌ پاریس به دلیل حمایت از حمله روسیه به اوکراین، این کشتی‌گیر قصد خداحافظی از دنیای کشتی را دارد.

خبر خوش برای والیبال ایران/ لیگ ملت‌ها امسال سقوط ندارد

ایران بعد از ۱۵ باخت پیاپی در لیگ ملت‌ها در آزمونی دشوار برابر آمریکا قرار خواهد گرفت و نکته حائز اهمیت برای ایران این است که خیال ملی‌پوشان برای ماندن در لیگ ملت ها فعلا راحت است.

مسابقات جام چلنجر (انتخابی لیگ ملت‌های والیبال مردان و زنان) در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. مسابقات مردان در چین و مسابقات زنان در فیلیپین برگزار می‌شود و نکته مهم این است که امسال تیمی از لیگ ملت‌ها سقوط نمی‌کند و این باعث می‌شود خیال ملی‌پوشان ایران که در قعر جدول هستند، راحت باشد.

استقلال چند بازیکن خارجی می‌تواند جذب کند؟

استقلال در حال حاضر سه بازیکن خارجی در ترکیب دارد که برای فصل آینده با باشگاه قرارداد دارند.

بر اساس قوانین جدید سازمان لیگ سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه‌ها کاهش پیدا کرده و بر این اساس تیم‌ها می‌توانند ۵ بازیکن خارجی به خدمت بگیرند که یک بازیکن باید آسیایی باشد. استقلال در حال حاضر سه بازیکن خارجی در ترکیب دارد که برای فصل آینده با باشگاه قرارداد دارند. رافائل سیلوای برزیلی، گوستاوو بلانکوی آرژانتینی و جلال‌الدین ماشاریپوف ازبکستانی که آسیایی است.

انتهای پیام

نظر شما