شناسهٔ خبر: 67298317 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مورایس، جهانگردی که در آسیا سربلند است!

سرمربی پرتغالی سپاهان هفتمین جام خود را هم در آسیا به دست آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان، هفتمین جام قهرمانی دوران مربیگری خود را کسب کرد و آمار جالب توجهی به عنوان سرمربی داشته است.

او اولین جام خود را در سال 2009 به همراه اسپرانس تونس در لیگ دسته اول فوتبال تونس به دست آورد و این اولین جام دوران حرفه‌ای او به عنوام سرمربی بوده است.

مورایس در سال 2014 به همراه الشباب عربستان سوپر جام این کشور را کسب کرد تا دومین جام قهرمانی خود را در یک کشور آسیایی به دست آورده باشد.

مورایس بعد از سال‌ها حضور به عنوان دستیار در سطح اول فوتبال اروپا در تیم‌های اینترمیلان، رئال مادرید، چلسی و... به لیگ ترکیه، یونان، لیگ یک انگلیس، لیگ یونان رفت و پس از حضور طولانی مدت در فوتبال اروپا به تیم چونبوک موتورز کره جنوبی رفت و در آنجا موفق به 2 قهرمانی متوالی در کی لیگ و جام حذفی کره جنوبی شد.

او بعد از کسب عنوان قهرمانی با تیم کره‌ای مورد توجه تیم الهلال قرار گرفت و این بار با حضور در این تیم لیگ حرفه‌ای عربستان را در سال 2020 به دست آورد.

2046191

مورایس با حضور در سپاهان موفق به کسب قهرمانی لیگ برتر نشد، اما در نهایت توانست جام حذفی فوتبال ایران را بالای سر ببرد و قهرمانی در فوتبال ایران را هم تجربه کند.

سرمربی پرتغالی تیم سپاهان در کشورهای تونس، عربستان، کره‌جنوبی و ایران موفق به کسب قهرمانی به عنوان سرمربی شده است و ایران چهارمین کشوری بود که برای مورایس جام به همراه داشت.

او از سال 1999 مربی‌گری را آغاز کرده است و حدود 25 تیم ملی و باشگاهی به عنوان سرمربی و دستیار حضور پیدا کرده است و در کشورهای مختلفی از آسیا و اروپا حضور داشته است.

نظر شما