شناسهٔ خبر: 67273975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با حضور مسئول قرارگاه جهاد تبیین سازمان تبلیغات اسلامی کشور؛

گردهمایی مداحان و مسئولان هیئات مذهبی در شهرکرد

گردهمایی مداحان و مسئولان هیئات مذهبی با عنوان «جوان شیعه و ماموریت تمدنی او» همراه با رونمایی از سامانه مداحان چهارمحال و بختیاری در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این گردهمایی که با ارائه تبیینی پر باب «جوان شیعه و ماموریت تمدنی او» (حفظ هویت، بسط قدرت ، تغییر جهان) با تمرکز بر نقش هیئات مذهبی و تشکل های دینی در تحقق این ماموریت در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، از سامانه مداحان استان چهارمحال و بختیاری رونمایی گردید.

آقای افتخاری سخنران مدعو این گردهمایی به تبیین اهمیت نقش مداحان در راستای بصیرت افزایی و روشنگری مردم بویژه نسل جوان پرداخت.

وی افزود: برای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام پنجم انقلاب باید محتوای نظام آموزش ما مبتنی بر آموزه های دینی باشد.

افتخاری ادامه داد: برای تمدن نوین اسلامی ، باید بتوانیم روی فرهنگ اسلامی خودمان استقامت کنیم.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین سازمان تبلیغات اسلامی کشور، طرح کلان تمدنی برمبنای اندیشه های مقام معظم رهبری را تشریح کرد و گفت: قواعد اسلام در تضاد با نظام سلطه و جبهه کفر و الحاد است.

وی، نقش مداحان و هیئات مذهبی را در راستای جهاد تبیین بسیار مهم دانست و گفت: وظیفه ما جهادتبیین برای احیای فرهنگ اهلبیت علیهم السلام است.

افتخاری، تصریح کرد: نظام سلطه به دنبال تحمیل اراده خود بر ملت ها از طرق مختلف؛ سخت، نیمه سخت و نرم بوده و در حال حاضر با گذر از زمان استعمار فرانو، دشمن به دنبال ایجاد تغییر در دستگاه محاسباتی طرف های مقابل است.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین سازمان تبلیغات اسلامی کشور، تبیین را اساس کار برای قانع کردن دلها و راه انداختن جسم ها به مسیر درست دانست.

افتخاری، اولین ماموریت جوان شیعه انقلابی را حفظ هویت دانست و در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین روش ها و راهکارهای مقابله با دشمن پرداخت.

در آغاز این گردهمایی حجت‌الاسلام حسین داوری، مسئول اداره تبلیغات اسلامی با تبریک دهه امامت و ولایت به حضار خیر مقدم گفت.

حجت‌الاسلام حسین داوری، افزود: به مدد الهی با حضور پرشور آحاد مردم، هیئات مذهبی و ستایشگران، شاهد جشن باشکوه عید سعید غدیرخم و چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در سراسر استان و در جای جای شهرستان شهرکرد خواهیم بود.

رونمایی از سامانه مداحان استان چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا توسلی مسئول کانون مداحان استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش آفرینی هیئات مذهبی و مداحان در برگزاری باشکوه جشن های دهه امامت و ولایت و عیدسعید غدیر گفت: ترغیب آحاد مردم به حضور حداکثری در انتخابات از رسالت های مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت طهارت علیهم السلام است.

مسئول کانون مداحان استان افزود: سامانه مداحان برای معرفی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام و بارگذاری تولیدات رسانه ای از برگزاری مراسم ستایشگران است.

توسلی، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سراسر استان خواست تا با مراجعه به سامانه مداحان استان چهارمحال و بختیاری ” http://www.madahchb.ir " اقدام به ثبت نام نموده و نیز با بارگذاری مشخصات و نمونه هایی از گلچین مداحی، مولودی خوانی، روضه خوانی، دعا و مناجات، نسبت به معرفی خویش اقدام کنند.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و مولودی خوانی از دیگر برنامه های گردهمایی مداحان و مسئولان هیئات مذهبی در شهرکرد بود.

نظر شما