شناسهٔ خبر: 67273837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: حماس ایدئولوژی است که نمی‌توان آن را نابود کرد

رویا معصومی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنبش حماس یک فکر و اندیشه و یک حزب است و در دل مردم نهادینه شده است و هرکس معتقد است که رژیم صهیونیستی می‌تواند آن را «نابود» کند، اشتباه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۳ این رژیم گفت: برای هرگونه سناریو در شمال فلسطین آماده هستیم و هر جنگی در شمال، در صورت وقوع، با توافق با دولت لبنان یا حزب الله خاتمه می‌یابد و ما ملزم به بازگرداندن ساکنان شمال هستیم.

وی تاکید کرد صحبت از «نابودی» حماس فریبکاری است و تا زمانی که کابینه رژیم صهیونیستی جایگزینی برای این جنبش پیدا نکند، حماس پابرجا خواهد ماند.

هاگاری افزود: حماس یک ایدئولوژی است و هرکس گمان می‌کند که رژیم صهیونیستی می‌تواند این جنبش را ریشه‌کن کند، سخت در اشتباه است.

هاگاری همچنین گفت امکان بازگرداندن اسیران صهیونیستی از طریق اقدامات نظامی میسر نیست.

وی در ادامه اذعان کرد: تل‌آویو بهای سنگینی در جنگ غزه پرداخت می‌کند اما با این حال نمی‌تواند بیکار بماند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: هدف ما از بین بردن السنوار (رهبر حماس در نوار غزه) است و راهی برای «کشتن» او خواهیم یافت.

وی با اشاره به حضور پهپاد شناسایی حزب‌الله در آسمان فلسطین اشغالی گفت: در حال تلاش برای بهبود سیستم گنبد آهنین پس از پهپاد حزب‌الله در حیفا هستیم.
 

اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات هاگاری بار دیگر ادعاهای خود را تکرار کرد و گفت نابودی حماس یکی از مهم‌ترین اهداف جنگ است و ارتش رژیم صهیونیستی باید آن را محقق کند.

دفتر نتانیاهو نیز طی ادعایی اعلام کرد: کابینه امنیتی نابودی توان نظامی و حکومتی حماس را یکی از اهداف جنگ معرفی کرده است و ارتش اسرائیل به آن متعهد است.

همچنین «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی حین بازدید از مرزهای شمال فلسطین اشغالی مدعی شد: ما قابلیت‌های زیادی داریم اما دشمن تنها از بخش کمی از آن مطلع است.
وی با این ادعا که بسیاری از نیروهای ارتش در حال حمله به حزب‌الله هستند، به حضور پهپاد شناسایی حزب‌الله در آسمان فلسطین اشغالی اشاره کرد و مدعی شد: حزب‌الله دیروز توانمندی هایی را به نمایش گذاشت که ما از آن مطلع هستیم و در حال آماده سازی راه حل‌هایی برای مقابله با این قابلیت‌ها هستیم.

هالوی به ادعاهای خود ادامه داد و گفت: ما قابلیت‌های بالایی داریم که در زمان مناسب علنی می‌شوند.

وی مدعی شد: امروز دفاع می‌کنیم، فردا پیروز می‌شویم و پس فردا شهروندان خود را با امنیت بالا برمی‌گردانیم.

انتهای پیام

نظر شما