شناسهٔ خبر: 67273755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

پیام تبریک سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سپاه استان البرز در پی فرارسیدن روز بسیج اساتید

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سپاه استان البرز، در پی فرارسیدن روز بسیج اساتید پیام تبریک صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سپاه استان البرز، در پی فرارسیدن روز بسیج اساتید، پیام تبریک صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

پیام تبریک سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سپاه استان البرز در پی فرارسیدن روز بسیج اساتید

بسم الله الرحمن الرحیم

روز ۳۱ خرداد را که سالروز شهادت دانشمند مبارز و مجاهد فرهیخته، دکتر مصطفی چمران است و به همین مناسبت روز بسیج اساتید نام گذاری شده است، گرامی می‌داریم.

شهید فرهیخته دکتر چمران، عالمی است که در اوج توفیقات علمی در عالی‌ترین دانشگاه جهان، بی درنگ آوازه و شهرت و مقام را رها کرده و به حکم تعهد به جبهه لبنان می‌پیوند و همراه و همرزم امام موسی صدر می‌شود.

شهید مصطفی چمران از شهدای برجسته و شاخصی است که خدمات و حماسه آفرینی هایش به ایران اسلامی ختم نمی‌شود بلکه نقش تاثیرگذاری در اتحاد شیعیان لبنان در مبارزه با اسرائیل و شکل‌گیری گروه‌های فرهنگی و نظامی در جهت اعتلای گروه‌های شیعه این کشور داشته است.

این دانشمند شهید در حوزه‌های علم دانش اخلاق و دین مداری سرآمد فرهیختگان است و مصداق دقیق و بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که بی تردید در جامعه امروز، والاترین الگو برای اساتید دانشگاه است.

عالمی که علم را وسیله‌ای برای خدمت به دین دانست و به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرزانه‌ای بود که در وجود خود تضاد‌های دروغین علم و ایمان، سنت و تجدد و علم و عمل را بی معنا کرده بود. مزین شدن روز بسیج اساتید به نام عالم عامل، مجاهد فرزانه و مروج دین و اخلاق، مسوولیت استادان محترم را سنگین‌تر می‌نماید چراکه، در بزنگاهی سخت قرار داریم و اگر اندکی غفلت نماییم، سرمایه گرانبهای نسل جوان در دالان‌های تاریک هجمه فرهنگی به تاراج خواهد رفت.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید دکتر مصطفی چمران، روز بسیج اساتید را به استادان بسیجی خانواده مجتمع آموزش عالی استان البرز تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون شما بزرگواران را در سنگر علم آموزی و اخلاق مداری با مجاهدتی مستمر مسئلت می‌نمایم.

سرهنگ پاسدار علی خانبابایی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان البرز

نظر شما