شناسهٔ خبر: 67273530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

واکنش قاضی‌زاده‌هاشمی به کناره گیری از رقابت

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیم قطعی من حضور جدی در انتخابات تا پایان و رقابت با همه نامزدهاست چراکه معتقدم نسخه‌ای که ارائه می‌کنم نزد نامزد دیگری نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «بدون تعارف» در پاسخ به این پرسش که چرا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده است؟ گفت: باور این که باید انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره برگزار شود برایمان سخت است. تا ۲ ساعت مانده به اتمام ثبت نام انتخابات صبر کردم تا افرادی که برایم محترم هستند ثبت نام کنند. اما چون افراد مورد انتظار من ثبت نام نکردند لاجرم به میدان آمدم. عدم غنیمت شمردن زمان انتقادی است که به عملکرد خود در سال‌های گذشته داشته‌ام و شهید رئیسی نیز مدام این تذکر را در جلسات کابینه به ما می‌دادند.

وی ادامه داد: دولت شهید رئیسی دولت تحول و مبارزه با فساد بود. این موارد قطعا نارضایتی‌هایی برای مدیران خسته اداری بوجود خواهد آورد. مبارزه با فساد پروژه بگیران را با مشکل مواجه می‌کند و علیه ما موضع می‌گیرند. تغییر سازوکارهای حکمرانی کشور مبنای دولت "مردم و خانواده" است.

قاضی‌زاده درباره زندگی شخصی خود گفت: منزل من در میدان شهداست. خودم جراحم و همسرم هم جراح است. آپارتمانم ۲۰ سال ساخت است. امکان زندگی اشرافی را داشتم اما جوری تربیت شدم که دنیا را مسیر سعادت اخروی دانسته‌ام. ماشین بنده سوزوکی است. یک پسر دانش آموز و یک دختر دارم که دانشجوی برق دانشگاه شریف است. بنیاد شهید ۲۰ سال بود که باید از بنگاه‌داری خارج می‌شد و در سه سال گذشته این کار را انجام دادیم. سازمان اقتصادی کوثر از بنگاهداری بنیاد شهید خارج شد. اگر همه مدیران تصمیم بگیرند آنچه را که باید انجام دهند، مشکلی ایجاد نخواهد شد. تلاش کردم بی حساب حرف نزنم و مبتنی بر کارشناسی حرف بزنم. همیشه سعی کردم اخلاق را رعایت کنم و زندگی آرامی داشته باشم.

این نامزد انتخاباتی در پایان عنوان کرد: وعده من مبنی بر اصلاح سه روزه بورس باعث سوء تفاهم شد. اعتماد مردم به بازار سرمایه مانند ۱۴۰۰ نیست. به همین دلیل این وعده در این زمان سه روزه قابل حل نیست. این که می‌گویند نامزد پوششی هستم اشتباه است. چون رئیس‌جمهوری با معاون اول خود کاندیدا شد این فکر غلط میان مردم اجرا شد. در دوره قبل هم تا آخر ماندم. تصمیم قطعی من حضور جدی در انتخابات تا پایان است و رقابت با همه نامزدهاست. چرا که معتقدم نسخه‌ای که ارائه می‌کنم نزد نامزد دیگری نیست. امیدوارم کارم به بازنشستگی نرسد و شهید شوم. بعضی‌ها خود را رییس‌جمهور آمریکا و روسیه می‌دانند. ریاست‌جمهوری در ایران مقام دوم کشوری است. شهید رئیسی نقش اجرایی را پذیرفته بود اما روسای جمهور دیگر در جایگاه ایدئولوژ قرار گرفتند. منتقدان اصلاح را در نظر بگیرند و اصلح را انتخاب کنند.

نظر شما