شناسهٔ خبر: 67273504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

زاکانی: ۱۴ بسته برای مسکن، شغل، سلامت و معیشت طراحی کرده‌ایم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت خدمت پیگیر تحقق عدالت است، گفت: در این دولت نباید برای مردم دغدغه مسکن، شغل، معیشت و سلامت وجود داشته باشد از این رو ۱۴ بسته در این بخش‌ها طراحی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا زاکانی عصر چهارشنبه در همایش اقوام که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: خدمت افتخار ایران، زاگرس نشینان عرض سلام دارم؛ آنها از آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری، هرمزگان و بوشهر پای ایران ایستاده‌اند.

وی افزود: آنچه که انقلاب به ما داد وحدت و پیوستگی و همبستگی ملی براساس توانمندی ها و قابلیت‌هایمان بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید صحبت از عدالت کرد، اظهار داشت: باید همه مردم استان‌های مختلف فرصت برابر و مبتنی بر قابلیت داشته باشند و مورد توجه قرار گیرند و هر استانی با قابلیت خودش حرکت کند. استان‌هایی هستند که از شرایط مساوی برخوردار نبودند باید به این استان‌ها توجه بیشتری کرد.

زاکانی تصریح کرد: دولت خدمت دولت پیگیر تحقق عدالت است و در این دولت نباید برای مردم دغدغه مسکن، شغل، معیشت و سلامت وجود داشته باشد و امکان باید برای همه فراهم شود.

وی اضافه کرد: ۱۴ بسته را در این زمینه ارائه کردیم تا گرهی از مشکلات کشور باز کند و مردم با این اقدامات دچار گشایش می‌شوند و  کشور رونق و آبادانی را در آینده خواهد دید.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: صندوقچه امکانات را برای کشور باز نکردیم و دستان کار و تلاش در استان‌ها و شهرها را فراهم نکردیم اما خواهیم دید که آینده کشور درخشان است این تحولات باید منجر به یک تحول بزرگ در کشور شود.

زاکانی با اشاره به اینکه استان فارس توان بزرگی از نظر نیروی انسانی و گردشگری بر مدار مرقد مطهر شاهچراغ دارد و از طرفی دیگر در حوزه کشاورزی امکان بزرگی دارد، بیان داشت: همچنین حوزه کار در این استان عظیم است و ظرفیت‌های عظیمی در حوزه معادن در این استان وجود دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بیشترین آثار ثبتی را در استان فارس داریم و این استان شاعران، علما و شهدای بزرگی دارد باید ویژگی خاص خودش را مورد توجه قرار داده و بر تارک کشور بدرخشد.

زاکانی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر امکانات عقب نگه داشته شده است مردم این استان تحت فشار هستند همین ویژگی برای لرستان و چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی تصریح کرد: از دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ در استان‌های مختلف و در دفاع مقدس در کرمانشاه، ایلام، کردستان و خوزستان حضور داشتم. ۳۱ استان کشور ۳۱ ظرفیت بی‌نظیر برای آبادانی کشور محسوب می‌شوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر موانع استان‌ها برداشته شود به سمت تعالی حرکت خواهد کرد اما باید به مدیریت و مجموعه همان استان توجه کرد و نمی‌شود از مرکز برای این استان‌ها نسخه واحد پیچید.

زاکانی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر امکانات عقب نگه داشته شده است مردم این استان تحت فشار هستند همین ویژگی برای لرستان و چهارمحال و بختیاری وجود دارد.زاکانی اضافه کرد: باید مردم منطقه را وارد عمل کرد کل کشور در یک رقابت منطقه‌ای تحت حمایت دولت مرکزی ظرفیت خودشان را باور کنند. ۲۰ سال این امر محقق نشده در دولت خدمت این مهم محقق خواهد شد و دولت مرکزی مکلف به حمایت از دولت‌های محلی خواهد شد. این موضوع شدنی است و بنابراین عدالت و پیشرفت کشور معطوف به بهره‌مندی از همه امکانات کشور است.

وی بیان داشت: مردم سالاری دینی به عنوان هدیه انقلاب به همه مردم تا پای صندوق‌های رای خلاصه نمی‌شود ‌و باید بعد از رای گیری بر فعالیت مسئولان نظارت داشته باشند. مردم باید سالار باشند و کار دست آنها باشد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت ما دولت پاک باش و خدمتگزار است بنابراین معتقدم با آلودگی نمی‌شود مشکلات مردم را حل کرد با دوری از مردم و در بین مردم نبودن نمی‌توان تجویز درستی برای مردم ارائه کرد.

 
زاکانی افزود: در مواجهه با دوستان نباید آنها را ناامید کرد در کشور باید مسیر رشد و اعتلا را بر عهده مردم گذاشت و باید با توان مردم تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب گام‌های بلندی برداریم و مشکلات مردم را گره‌گشایی کنیم و توان را به سمت توسعه زیرساخت‌ها و آبادانی هدایت کنیم. البته اگر اژدهای هفت سر فساد بگذارد.

وی یادآور شد: امروز صندوق رای، صندوق تعیین تکلیف همین زیاده‌خواهی‌ها است که عده‌ای که طمع کرده اند سرمایه ها را به یغما ببرند باید ناامید شوند و عده‌ای که امید دارند کشور بر بام جهان بنشیند و دغدغه اشتغال، معیشت و مسکن برای مردم نباشد و در این ثروت مشارکت داشته باشند باید این را محقق کرد زیرا رهبر معظم انقلاب همین موضوع را به مسئولان تاکید کرده اند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ شهید رئیسی این حرکت را ادامه داد و ما باید این حرکت را ادامه دهیم. امید دارم آینده خوبی برای مردم رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود./ایرنا

نظر شما