شناسهٔ خبر: 67273475 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت پذیرش دانشجومعلم و نمره‌کل نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

تهران- ایرنا- معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اعلام اسامی چند برابر ظرفیت مربوط به متقاضیان پذیرش دانشجو-معلم و نمره‌کل آزمون برای متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، علی صدر با اعلام این خبر گفت: اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم دانشگاه فرهنگیان و نیز نمرۀکل آزمون متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org در دسترس است.

وی افزود: ارزیابی شایستگی معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ بر اساس استان بومی و سایر معیارها در دو بخش مجزا درقالب ارزیابی شایستگی‌های معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش خواهد بود و معرفی‌شدگان باید با مراجعه به درگاه‌های اطلاع رسانی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، مدیریت پردیس‌های استان بومی و سامانه ثبت‌نام و ارزیابی تکمیلی به آدرس https://psd.cfu.ac.ir از زمان و مکان دقیق ارزیابی شایستگی‌های معلمی و بررسی صلاحیت‌های اختصاصی مطلع شوند.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم، گفت: نتیجه نهایی این آزمون قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری خواهد بود و به قبولین نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته در آزمون سراسری داده نخواهد شد و امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری را ندارند.

صدر اضافه کرد: پس از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی سنجش و پذیرش دانشجو- معلم در سال ۱۴۰۳، مهلت چند روزه به قبولین داده می‌شود تا این متقاضیان در مهلت تعیین شده و قبل از صدور کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته آزمون سراسری، درخواست انصراف خود را از قبولی در دانشگاه فرهنگیان، به آموزش وپرورش ارائه دهند تا آموزش وپرورش مشخصات این افراد را به صورت تجمیع شده به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ارسال کند تا اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری به این افراد داده شود.

وی به نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون سال ۱۴۰۳ توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با معیارهای نمره آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان شامل آزمون سراسری و آزمون اختصاصی تربیت معلم، نمره سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی انجام می‌پذیرد.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در شیوه پذیرش دانشجو معلم، به داوطلبان معرفی شده برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی و ارزیابی شایستگی‌های معلمی توصیه می‌شود مفاد دفترچه ثبت‌نام در آزمون و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم را به دقت مطالعه کرده و بر اساس آخرین اصلاحات اعلام شده، اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ روزهای ۶ و ۷ ردیبهشت برگزار شد. در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد بودند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

اطلاعات بیشتر را در مورد ارزیابی شایستگی معلمی و بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ در این پوشه بخوانید.

نظر شما