شناسهٔ خبر: 67273408 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی بر هنر‌های تجسمی معاصر ایران در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه هنر‌های تجسمی معاصر ایران با ارائه آثاری از هنرمندان مکتب سقاخانه و هنرمندان جوان تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

نگاهی بر هنر‌های تجسمی معاصر ایران در فرهنگسرای نیاورانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مجموعه‌ای از آثار هنر‌های تجسمی از سی هنرمند معاصر ایران، در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه با همکاری صندوق اعتباری هنر، فرهنگسرای نیاوران و خانه هنر دل افکن، نزدیک به ۷۰ اثر از هنرمندان مکتب سقاخانه مانند آیدین آغداشلو، صادق تبریزی، رضا بانگیز و... و هنرمندان جوان‌تر در رشته‌های مختلف نقاشی، آثار حجمی، نقاشیخط و طراحی گرافیک را در نگارخانه‌های فرهنگسرای نیاوران ارائه کرده است.

غلامرضا نامی، مدیر برگزاری نمایشگاه، هدف اصلی از برپایی این رویداد را ایجاد انگیزه برای هنرمندان جوان برشمرد و گفت: هنرمندان امروز با اشتیاق بسیار کار می‌کنند. آثار نسل جوان نشان می‌دهد که استعداد‌های هنری بسیار فاخری در کشور وجود دارد که با آموزش و راهنمایی‌های درست می‌توانند جایگزین خوبی برای هنرمندان پیشکسوت باشند.

وی افزود: باید دانشگاه‌ها اساتید دانا و باسواد به کار بگیرند. همچنین برخی از هنرمندان جوان که فکر می‌کنند راه صد ساله در یک شب طی می‌شود، باید دیدگاه خود را تغییر دهند و با برنامه ریزی درست و همچنین صبوری، راه پیشرفت را طی کنند. 

مریم دل افکن، مدیر اجرایی نمایشگاه هم، با اشاره به حضور سی و هفت هنرمند در این نمایشگاه، گفت: با برنامه ریزی چند کارگاه تخصصی، در صدد هستیم تا هنرمندان جوان از نظرات پیشکسوتان بهره‌مند شوند. این کارگاه‌ها و سوال و جواب‌های جوانان از اساتید، تاثیر مهمی در شناخت هنر معاصر خواهد داشت. 

گفتنی است نمایشگاه هنر‌های تجسمی معاصر ایران تا ۵ تیر در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما