شناسهٔ خبر: 67273351 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

از نسخه ویژه یک فیلم با صدای نوید پورفرج تا چند داستان دیگر

انتشار نسخه ویژه یک فیلم با صدای نوید پورفرج، خبرهایی از اجرای تئاتر، پروانه ساخت آثار غیر سینمایی و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

صاحب‌خبر -

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» با موضوع رشادت های حضرت علی (ع) توانست از مرز فروش ۷ میلیارد تومانی عبور کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی؛ سیدعلی موسوی نژاد، کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»، گفت: اکران این فیلم سینمایی با همت و مشارکت تیم پخش و تبلیغات مجموعه بهمن سبز انجام شد که توانستیم شاهد حضور بیش از ۱۹۰ هزار مخاطب در سینماهای کشور برای دیدن این اثر و عبور فروش آن از مرز ۷ میلیارد تومان بودیم.

وی با اشاره به فیلمنامه «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» که براساس ماجرای جنگ خیبر و قهرمانی حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) با دشمنان اسلام بود، گفت: در سینماهای ایران هیچ اثری وجود ندارد که به موضوع گیم و بازی‌های کامپیوتری بپردازد به همین دلیل آن را دستمایه نگارش یک فیلمنامه قرار دادیم. این فیلم در ابتدا کاملاً یک اثر انیمیشن بود اما در ادامه تغییر پیدا کرد و به محصولی که در حال حاضر بر پرده سینماها است، تبدیل شد.

تهیه کننده «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» تصریح کرد: سالن‌های سینمای کشور این قابلیت را دارند که با آغاز موج جدید تبلیغات در ایام طلایی تعطیلات تابستان و همچنین حمایت سینماداران با اختصاص سانس‌های بیشتر به این اثر، آن هم به عنوان تنها فیلم کودک و نوجوان در حال اکران، فروش خود را افزایش دهند. 

موسوی نژاد با تأکید به محتوای فیلم «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»، گفت: این فیلم با حال و هوای ایام پیش رو هم‌خوانی زیادی دارد و در فاصله اعیاد قربان تا غدیر در سینماها بیشتر دیده خواهد شد. به بیان دیگر «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» راوی بخش کوچکی از رشادت‌های حضرت علی (ع) برای کودکان و نوجوانان است که بر پرده سینما نقش بسته است. 

«ایلیا؛ جستجوی قهرمان‌» داستان آرش یکی از چهار گیمر برتر جهان است که وارد یک بازی آنلاین عجیب می شود؛ خانواده‌ آرش تلاش می‌کنند او را از خطرات این بازی حفظ کنند ولی توطئه بزرگتری در پیش است  ... 

این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدعلی موسوی‌نژاد که از ۲۳ اسفند ماه توسط موسسه پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، نامزد بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین جلوه‌های ویژه و همچنین برنده جایزه ویژه هیئت داوران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده و لوح افتخار دستاورد هنری بخش فیلم‌های داستانی بلند چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را کسب کرده است. این فیلم توسط استودیو سینمایی تصویر روشن خراسان و موسسه سینمایی قم تولید شده است.

####

مستندهای «بازگشت به لوکا»، «همنوایی عاشقانه»، «آذر آبادگان»، «نفس»، «هولاین در ایران»، «تکثیر در اسارت» در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی نمایش داده می‌شوند.

 طبق اعلام روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، در هفته اول تیرماه ۱۴۰۳ و در ادامه طرح «اکران حقیقت»، شش مستند جشنواره هفدهم «سینماحقیقت» روز یکشنبه و دوشنبه ۳ و ۴ تیرماه در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

مستندهای «بازگشت به لوکا» به کارگردانی محسن شیرزایی، «همنوایی عاشقانه» به کارگردانی آذر مهرابی و «آذرآبادگان» به کارگردانی حامد کلجه‌ای از ساعت ۱۶ یکشنبه ۳ تیرماه در سالن حقیقت مرکز روی پرده می‌روند.

همچنین مستندهای «نفس» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «هولاین در ایران» به کارگردانی هادی آفریده و «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری از ساعت ۱۶ دوشنبه ۴ تیرماه در سالن حقیقت مرکز روی پرده می‌روند.

تماشای مستندهای هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

***

اخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی

شورای صدور پروانه ساخت آثار غیر سینمایی با ساخت ۳ عنوان فیلم کوتاه داستانی، ۲ عنوان فیلم بلند داستانی و ۱ عنوان فیلم نیمه بلند داستانی غیرسینمایی موافقت کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی‌: «شب سگ» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی و کارگردانی علیرضا کریمی، «دیوار مرزی» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی خشایار اصغری، «باز پرداخت زمین» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی صالح عصار موافقت شد.

گفتنی است فیلم‌های بلند داستانی: «کویر ناآرام» به تهیه‌کنندگی سید زاهد رئیسی، نویسندگی سید مهدی سجادپور و کارگردانی سعید توکلی، «پاکباز» به تهیه‌کنندگی محمد باقر خدادوست، نویسندگی عباس رافعی و کارگردانی امیر رضا مهر شیوا و فیلم نیمه بلند داستانی «رقیب دیجیتالی» به تهیه‌کنندگی عاطفه احسانفر، نویسندگی و کارگردانی میلاد خدر موفق به کسب پروانه ساخت غیرسینمایی شدند.

####

نمایش‌های «پنهان»، «خروج»، «هاله»، «روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» و «فین‌جین» در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌روند.

به گزارش روابط عمومی عمارت نوفل‌لوشاتو، نمایش «پنهان» نوشته مرصاد صفایی با دراماتورژی و کارگردانی رضا جعفرمدار و تهیه‌کنندگی میرعلیرضا دریابیگی تا ۱۵ تیر هر شب ساعت ۱۹:۴۵ به مدت ۴۵ دقیقه مجموعه اجرا می‌شود.

سوزان قربانی، یگانه سپهرجو، مریم کبیریان بازیگرانی هستند که این روزهای در نمایش «پنهان» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو ایفای نقش می‌کنند.
 

همچنین نمایش «خروج» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی فروزانفر و تهیه‌کنندگی حامد اسلامی تا ۱۳ تیر ماه ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

صحرا ‌اسدالهی، مرتضی ‌فروزان ‌فر، وحید نیک راد بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «هاله» به نویسندگی و کارگردانی بهنام رضایی و تهیه‌کنندگی طلوع فولادوند نیز تا ۱۹ تیر ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

ریحانه ‌سلامت، محمدهادی ‌عطایی، رضا ‌جهانگیری، رها ‌حاجی ‌زینل، محمدحسین ‌معتمدی، مهسا ‌تدین، محمد ‌ایمان ‌راعی، آهو ‌حاجی ‌رضایی، یوسف ‌رحیم ‌وند، ساحل ‌زمانپور، سید نیما سپهرار، یلدا ‌سیدتبار، افسانه شکوفه روان، مهدیه ‌شکوری، مهدیه ‌شهرام، ساقی ‌صابریان، محمدجواد ‌عارف ‌اصیل، سپیده لطفی، وحید ‌موسوی، محمد ‌نادی و آتنا ‌نیکنام بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» نوشته تام استاپارد نیز با ترجمه مصطفی اسلامیه و کارگردانی الهام صحت به تهیه‌کنندگی مهدی سلطانی تا ۲۲ تیر ماه ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در این مجموعه اجرا می‌شود.

آرش ‌دادگر، علی امیر خلیلی، کیانوش ‌جواداسلامی، تیام موسوی، محمد ‌امیر ‌حسنگانی، سپهر ‌شعبانی، محمدرضا ‌ملک ‌زاده، البرز میرفندرسکی، مهدی محمودی، امیرعباس ‌پرویزی، معصومه طهماسبی، نگین محیایی، حدیثه بیابانی و ساغر ‌یعقوب ‌پور در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.  

همچنین اجرای نمایش «فین‌جین» نوشته ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی به کارگردانی محمود موسوی و تهیه‌کنندگی محمود مداحی نیز به صورت سانس ویژه در ساعت ۲۲:۴۵ تا نیمه تیر ماه ادامه دارد.

سیدجواد ‌یحیوی، حسین ‌شفیعی، مسعود ‌بهارلو، محمدهادی ‌عطایی، الهه ‌پورجمشید، محسن ‌زرآبادی ‌پور، حسین ‌میرزاییان، حامد ‌لطفی، علیرضا ‌ذوالفقاری بازیگرانی هستند که این روزهای در نمایش «فین جین» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو ایفای نقش می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش‌ها می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

***

 نمایشنامه «تئوری گوزن» به نویسندگی و کارگردانی معین محب‌علیان خوانش می‌شود.

این برنامه در قالب رویداد صدای نمایشنامه‌نویس و با هدف معرفی تازه‌ترین آثار نایشنامه‌نویسان ایران به صورت نمایشنامه‌خوانی در هشتمین جلسه خود برگزار می‌شود که برپایی آن با کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر خانه تئاتر است.

اجراخوانان این نمایش گلناز اصل دینی، حمید باهوش، مجتبی واشیان، محمد دهملایی، محمد مقیسایی و معین محب علیان هستند و فاطمه محمدی نیز صحنه‌خوان است.

علیرضا صابری (دستیار کارگردان) و سالار فکور «نوازنده تار» از دیگر اعضای گروه نمایشنامه‌خوانی «تئوری گوزن» هستند.

این برنامه یکشنبه سوم خردادماه ساعت ۱۹ در سالن استاد عباس جوانمرد خانه تئاتر برگزار می‌شود.

###

فیلم سینمایی «وانکا» به کارگردانی پل کینگ، فردا ساعت ۱۷:۴۵ در تک سانس اختصاصی سینما آفریقا به روی پرده می رود و یک اکران متفاوت را برای کودکان و نوجوانان رقم می زند.
مجموعه اکران های اختصاصی سینما نوجوان با رویکرد اکران تازه ترین آثار سینمایی ایران و جهان با محوریت نوجوانان در طول تابستان ۱۴۰۳ توسط مؤسسه فرهنگی و تبلیغاتی بهمن سبز و پلتفرم  نوجوان دیدیمون در سراسر کشور برگزار می شود که هر اکران به صورت جداگانه اعلام می شود.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «وانکا» آمده است: مادر وانکا، یک شکلات‌ساز بسیار ماهر و حرفه‌ای بود که بهترین شکلات‌های دنیا را درست می‌کرد. مهارت و استعداد او به پسرش یعنی ویلی هم رسیده است و حالا ویلی وانکای جوان قصد دارد که از این مهارت خود برای تغییر دنیای شکلات‌سازی استفاده کند. هر چند که انجام این کار با وجود شرکت‌های بسیار قدرتمند شکلات‌سازی، اصلا راحت نیست. چندین کارخانه بزرگ، اجازه نمی‌دهند که هیچ شکلات‌ساز جدیدی وارد این کار شود و با این وضعیت، ویلی وانکای جوان باید یک کار خیلی بزرگ انجام دهد! اما آیا این پسر مؤفق می‌شود یا باید رویای مهم زندگی خود را فراموش کند؟

***

نوید پورفرج فیلم سینمایی «شبکه» ساخته سیدنی لومت را برای نابینایان توضیح‌دار کرد.

این گروه در تازه‌ترین فعالیت خود، نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی کلاسیک «شبکه» به کارگردانی سیدنی لومت را پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه منتشر می‌کند.

نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت این فیلم را شیدا محمدطاهر نوشته‌اند. این برنامه در استودیو شهر صدای پارسیان با صدابرداری رامتین ناهید ضبط شده و مسعود زرگران نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است.

نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «شبکه» روز پنجشنبه ساعت ۱۹ در سایت سوینا منتشر می‌شود.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.

این گروه پیشتر نسخه توضیح‌دار فیلم‌های سینمایی کلاسیک «کازابلانکا» با صدای سحر دولتشاهی، «دزد دوچرخه» با صدای محسن بهرامی، «بر باد رفته» با صدای شبنم مقدمی، «روانی» با صدای حبیب رضایی، «در بارانداز» با صدای الهام کردا، «دزیره» با صدای هنگامه قاضیانی، «ربه‌کا» با صدای ترانه علیدوستی، «دوازده مرد خشمگین» با صدای مهدی پاکدل، «همشهری کین» با صدای پریوش نظریه، «محمد رسول الله (ص)» با صدای امین تارخ، «اشک‌ها و لبخندها» با صدای مهتاب کرامتی، «پرندگان» با صدای پانته‌آ پناهی‌ها، «سیندرلا» با صدای ویشکا آسایش، «آخرین قطار گان هیل» با صدای بهروز شعیبی، «داشتن و نداشتن» با صدای افشین هاشمی، «جادوگر شهر اُز» با صدای شقایق دهقان، «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» با صدای پارسا پیروزفر، «ماجرای نیمروز» با صدای سجاد افشاریان، «فارست گامپ» با صدای محمد بحرانی، «کریمر علیه کریمر» با صدای باران کوثری، «آمادئوس» با صدای رضا یزدانی، «درخشش» با صدای رضا بهبودی، «خوشه‌های خشم» با صدای علی دهکردی، «این گروه خشن» با صدای جهانگیر کوثری، «ماهی بزرگ» با صدای ستاره پسیانی، «شکارچی گوزن» با صدای پانته‌آ بهرام، «محله چینی‌ها» با صدای علی سرابی، «سکوت بره‌ها» با صدای بهروز رضوی، «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان، «رهایی از شاوشنک» با صدای مازیار لرستانی، «دکتر ژیواگو» با صدای بهرام رادان، «همه مردان رئیس جمهور» با صدای منصور ضابطیان، «شیر شاه» با صدای باران کوثری، «درخت زندگی» با صدای کیوان کثیریان و «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی را منتشر کرده است.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما