شناسهٔ خبر: 67273292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

افزایش ۲۴ درصدی تماس کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ در فروردین و اردیبهشت

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال کاربران جاده‌ای هفت میلیون و ۴۳۰ هزار و ۴۷۴ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از کل تماس‌هایی که با سامانه ۱۴۱ در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال برقرار شد، استان‌های مازندران، تهران و البرز به ترتیب با ۳۸ درصد، ۳۱ و ۹ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

تیموری با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی بخش پاسخگویی به تماس‌های تلفنی ۱۴۱ در دو ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: در بازه زمانی یاد شده کارشناسان بخش پاسخگویی ۱۴۱ ستاد و استان ها در مجموع به ۳۲۷ هزار و ۱۱۵ تماس پاسخ دادند که از این تعداد سهم پاسخگویی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های کشور ۱۵۷ هزار و ۳۳۸ تماس برابر با ۴۸ درصد بوده است، همچنین به ۱۶۹ هزار و ۷۷۷ تماس برابر با ۵۲ درصد توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها پاسخ داده شده است.

وی تعداد کل درخواست کاربران جاده‌ای از وب سایت ۱۴۱ در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را دو میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۴ بازدید عنوان کرد و گفت: بازدید از وب سایت ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تیموری با بیان این‌که تعداد بازدید اپلیکیشن ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است، گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، ۸۰۴ هزار و ۸۴۰ بازدید در اپلیکشن ۱۴۱ ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در مدت یادشده، ۱۳۶ هزار و ۴۸ پیامک جهت دریافت مسیر و مسافت، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی، انسداد محورهای شریانی و غیرشریانی محورهای کشور به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

نظر شما