شناسهٔ خبر: 67314110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان اموال تملیکی خبر داد

دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی/ توقیف ۱۰۰۰ کانتینر متعلق به چای دبش

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از توقیف هزار کانتینر متعلق به چای دبش خبر داد و اعلام کرد: دستور فروش فوری اموال کوروش کمپانی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، عبدالمجید اجتهادی امروز (شنبه) در نشستی خبری اعلام کرد: اموال کوروش کمپانی در تهران و قشم بعد از توقیف در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته و دستگاه قضا تاکید کرده هرچه سریع تر این اموال به فروش برسد.

به گفته وی، خودرو، املاک و تعداد زیادی موبایل جزو این اموال است که تیر ماه بعد از ارزش گذاری، فرایند فروش انجام خواهد شد.

اجتهادی تصریح کرد: اموال کوروش کمپانی در خارج کشور نیز شناسایی و تعیین تکلیف خواهد شد.

توقیف ۱۰۰۰ کانتینر متعلق به چای دبش

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی همچنین از توقیف هزار کانتینر چای دبش در بندر شهید رجایی خبر  داد و گفت: برخی تجهیزات صنعتی وارداتی به عنوان متروکه در اختیار سازمان قرار داده شده است. کمتر از ۱۰ درصد این چای غیر قابل مصرف بوده و منهدم خواهد شد.

وی گفت: در سه سال دولت‌ سیزدهم تعیین تکلیف اموال منقول بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است. سرعت تعیین تکلیف اموال متروکه مانع احتکار دولتی شده است. همچنین در این مدت اعاده اظهارنامه کالای متروکه رشد ۱۳۰۰ داشته است چراکه صاحبان کالا می‌دانند که اگر به موقع عمل نکنند کالا ار سوی سازمان به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: استرداد  مربوط به کالاهای توقیفی به ظن قاچاق است که برائت دریافت کرده اند. در همین راستا باید تاکید کرد که تعداد آراء برائت در مراجع رسیدگی کننده کاهش یافته است که حاصل اقدامات سازمان است.

اجتهادی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر انهدام نیز بیش از ۳۰۰ درصد رشد کرده است، گفت: عمده انهدام مربوط به دو سال اول دولت سیزدهم است و در سال قبل رشد انهدام ۲۶ درصد منفی بوده است.

برگزاری مزایده الکترونیکی برای فروش ماشین آلات معدنی

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع هوشمند سازمان گفت: این سامانه جلوی فساد را خواهد گرفت، براین اساس سامانه مذکور بعد از عزل پیمانکار قبلی و استفاده از پیمان کار جدید آماده شده و بزودی رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰۰ دستگاه خودرو و ماشین آلات راهسازی در سال قبل تعیین تکلیف شد، گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۳ تعیین تکلیف خودرو ماشین الات راه سازی و معدنی برعهده سازمان قرار گرفته و این اقدام انجام خواهد شد. به دنبال فضایی هستیم تعیین تکلیف این ماشین آلات از طریق مزایده الکترونیکی انجام شود.

 

نظر شما