شناسهٔ خبر: 67273270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: آینده شرکت آذرآب اراک با تلاش شهید جمهور روشن است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: آینده شرکت آذرآب اراک با تلاش شهید جمهور و همدلی و هم‌افزایی که بین اجزای این مجموعه وجود دارد، روشن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در جریان سفر قائم مقام وزیر صمت در جمع مدیران و کارگران شرکت آذرآب اراک، افزود: مسایل شرکت آذرآب پیچیده بود و هنوز هم هست.

وی یادآور شد: این شرکت درگیر مسئله فساد و خصوصی‌سازی ناموفق شد و در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم با ۱۰ها مسئله و موضوع درگیر و تولید در آن متوقف بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: شرکت آذرآب مشکل اساسی در سهامداری، بانک، پرداخت حقوق تا توقیف تجهیزات و مواد اولیه در گمرکات کشور داشت که به فضل الهی و تلاش دولت سیزدهم بسیاری از مشکلات آن گره‌گشایی شد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: شهید جمهور در سفر استانی خود، اولین بازدید را از شرکت آذرآب اراک انجام داد و تصمیمات خوبی برای این واحد گرفته شد.

وی گفت: فرآیند شرکت هپکو با حرکت روبه رشد همراه است، البته هنوز در حداقل ظرفیت قرار دارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: شهید رئیسی و آیت‌الله اژه‌ای، کمک‌های زیادی برای حل مشکلات این مجموعه داشتند که فراموش نشدنی است.

مخلص‌الائمه گفت: شرکت آذرآب اراک کماکان نیازمند کمک است و باید دست حمایتی بر سر آن کشیده شود تا مسایل آن به طور کامل حل شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: آذرآب نگین صنعت استان مرکزی است و با طور قطع مسیر آینده را درخشان‌تر طی می‌کند.

وی گفت: خواسته شهید جمهور رسیدن این شرکت به رتبه استخدام سه هزار نفری گذشته بود که باید تلاش شود تا محقق شود.

معاون بازرگانی شرکت آذرآب اراک هم در این نشست گفت: صدور کارت بازرگانی یکی از خواسته‌های مهم این شرکت است.

مصطفی عظیمی افزود: مجموعه آذرآب به دلیل چندین سال مشکلات مختلف از جمله سهامدار نااهل دچار بدهی‌های زیادی مالیاتی، بدهی به بانک‌ها، تعهدات ارزی و چک‌های برگشتی و مسایل دیگر هرکدام عاملی برای جلوگیری از صدور کارت بازرگانی شده است.

وی بیان کرد: پروژه‌های و قراردادهای بزرگی آذرآب در دست اجرا دارد و برای ورود کالاها نیازمند به کارت بازرگانی دارد.

معاون بازرگانی شرکت آذرآب اراک ادامه داد: تلاش‌های زیادی شده تا با کمک مدیریت استان و مصوبه وزیر صمت و معاون اول رئیس جمهور این موضوع گره‌گشایی شود، اما تاکنون محقق نشده است.

عظیمی اظهار کرد: تعهدات ارزی از دیگر مشکلات است که رفع آنها برای آذرآب یک ضرورت است.

نظر شما