شناسهٔ خبر: 67295240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه کرج:

حرکات سخیف و لجن پراکنی در مناظره ها زیبنده نامزدها نیست

کرج- امام جمعه کرج گفت:حرکات سخیف و لجن پراکنی و دروغ گویی در مناظره‌ها اصلاً زیبنده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیست و باید صداقت در گفتار و رفتار را مورد توجه قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: برگزاری میزگردها و مناظره‌ها در صدا و سیما بخوبی می‌تواند برای همه مردم راهگشا باشد تا نامزد اصلح را شناسایی کنند و با رأی دادن به او به وظیفه دینی خود عمل کنند

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رقابت انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در کمال متانت و اخلاق مداری باشد، افزود: حرکات سخیف و لجن پراکنی و دروغ گویی در مناظره‌ها اصلاً زیبنده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیست و باید صداقت در گفتار و رفتار را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه باید در مقابل جریان غیر انقلابی داخل ایستاد، افزود: استکبار جهانی همواره از این افراد که برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه در جهت اهداف شوم استکبار جهانی حرکت کرده اند به خوبی استفاده می‌کند و ضربات فراوانی به کشور وارد می‌کند که باید هوشیار بود.

وی افزود: با شاخص‌های که رهبر انقلاب برای فرد اصلح مشخص فرمودند و شنیدن نظرات و نگاه‌های این نامزدها در مناظره بخوبی می‌توان گزینه خوب ریاست جمهوری را تعیین کرد و اجازه انحراف و بازگشت به گذشته را نداد.

آیت الله حسینی همدانی استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را خلاف شرع و قانون دانست و از مسؤولان نظارتی خواست در این زمینه توجه جدی داشته باشند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد جدی و قانونی کنند.

ولایت پذیری و تبعیت از ولی و امام زمان نسخه شفابخش و راه رستگاری جامعه است

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه عید غدیر عید ولایت و امامت است و باید در باشکوه برگزار شدن آن همه تلاش کنند، افزود: عید غدیر از روزهای مهم شیعه است که بسیار راهگشاست و راه رستگاری هر مؤمن و مسلمانی پیروی و تبعیت از پیام‌های عید غدیر است و باید عید غدیر را درک کرد.

وی افزود: غدیر یک فرهنگ فکری و اصیلی است که نوع حکومت داری جامعه را تعیین کرده و حتی مصون بودن و پاک بودن مدیر حکومت در غدیر بیان شده است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه ولایت پذیری و تبعیت از ولی و امام زمان نسخه شفابخش و راه رستگاری جامعه است، افزود: هر زمان مردم از ولی و امام خود تبعیت کرده اند در امور موفق بوده اند و هر زمان از ولی و امام فاصله گرفته ایم دشمن وارد شده است.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه، با اشاره به اینکه اقدامات مفیدی دستگاه قضائی در استان انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد، افزود: برخورد با زمین خواری و تبدیل برخی از فضاهای تصرف شده به اماکن و فضای عمومی و تخلیه زندان رجایی شهر را از جمله اقدامات مفید دستگاه قضائی دانست.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به کمبود آب در کشور هم خاطر نشان کرد: صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم است و اگر آب شرب برای آبیاری فضای سبز و باغ‌ها استفاده می‌شود خلاف قانون است و باید مسئولان آب و فاضلاب و شهرداری‌ها و دیگر مسئولان هم در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و با متخلف برخورد کنند.

نظر شما