شناسهٔ خبر: 67385653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد

ثبت بیش از ۶۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۶ میلیون و ۵۶۷ هزار تردد خودرو توسط سامانه‌های تردد شمار بر خط در جاده‌های استان ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان، میثم سیفوری با اشاره به فعالیت ۷۰ سامانه هوشمند تردد شمار برخط در محورهای استان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات این سامانه‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ۶۶ میلیون و ۵۶۷ هزار وسیله نقلیه در راه‌های استان تردد کردند.

وی افزود: از این تعداد تردد بیش از ۱۱ میلیون و ۶۷۹ هزار مورد مربوط به خودروهای سنگین بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: همچنین ۳۷۴ هزار و ۶۰۲ تردد نیز مربوط به ناوگان اتوبوسی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

سیفوری ادامه داد: همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه وارد استان شده و بیش از ۱۴ میلیون و ۵۵۹ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از استان خارج شده است که بر این اساس استان مرکزی پس از استان‌های تهران و البرز در رتبه سوم کشور در بحث ورود و خروج وسایل نقلیه قرار دارد.

وی اضافه کرد: به‌طور میانگین ۶۱ درصد تردد خودروها در استان طی این مدت غیربومی بودند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۷۴ درصد ماندگاری خودروها در استان کمتر از یک روز بوده است، خاطرنشان کرد: آزادراه تهران - ساوه و بالعکس و شازند- اراک در مجموع با حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد سه محور پرتردد استان در سال جاری است.

سیفوری ادامه داد: همچنین بیشترین تخلف ثبت شده توسط دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای اتوبان ساوه-تهران (رفت و برگشت) هفت درصد و جاده قدیم ساوه - همدان سه درصد بوده است.

وی اظهار کرد: میانگین سرعت خودروهای عبوری از راه‌های استان برابر با ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده، این رقم برای میانگین کشوری ۷۷ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: خودروهای شخصی ۸۲ درصد، ناوگان باری ۱۷ درصد و ناوگان مسافری یک درصد سهم تخلفات سرعت را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما