شناسهٔ خبر: 67273098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تازه ترین نتایج نظرسنجی موسسه یوگوو؛

حزب حاکم انگلیس در انتخابات مجلس شکست سختی خواهد خورد

براساس نتایج نظر سنجی موسسه یوگوو؛ حزب حاکم محافظه کار در انتخابات پیش رو ۲۵۷ کرسی را از دست خواهد داد و فقط ۱۰۸ کرسی به دست می‌آورد که سنگین‌ترین شکست این حزب از تاریخ تاسیسش خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حزب حاکم انگلیس در انتخابات مجلس شکست سختی خواهد خورد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ تازه‌ترین نتایج نظر سنجی موسسه یوگوو در انگلیس از شکست تاریخی حزب محافظه کار (حزب حاکم انگلیس) حکایت دارد.
براساس نتایج نظر سنجی این موسسه که با همکاری شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انجام شده است، حزب حاکم محافظه کار در انتخابات پیش رو ۲۵۷ کرسی را از دست خواهد داد و فقط ۱۰۸ کرسی به دست می‌آورد که سنگین‌ترین شکست این حزب از تاریخ تاسیسش ارزیابی شده است.
در این نظر سنجی حزب کارگر اصلی‌ترین رقیب حزب حاکم محافظه کار ۲۲۳ کرسی بر کرسی هایش خواهد افزود و شمار کرسی‌های مجلس عوام که دراختیار خواهد گرفت به ۴۲۵ کرسی از ۶۵۰ کرسی می‌رسد که بزرگترین اکثریت مجلس عوام است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در اختیار این حزب قرار می‌گیرد.
براساس این نظر سنجی حزب ملی اسکاتلند سومین حزب بزرگ انگلیس در حال حاضر، با از دست دادن ۲۸ کرسی تعداد کرسی هایش به بیست کرسی کاهش خواهد یافت، اما حزب لیبرال دموکرات که اکنون و با توجه به کرسی هایش در مجلس عوام، چهارمین حزب بزرگ انگلیس محسوب می‌شود ۵۶ کرسی بر شمار کرسی هایش خواهد افزود و آنها را به ۶۷ کرسی خواهد رساند که موفقیتی برای این حزب محسوب می‌شود.
نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می‌دهد حزب راست افراطی رفورم یا اصلاحات به رهبری نایجل فاراژ پنج کرسی و حزب سبز دو کرسی به دست خواهند آورد.
انتخابات سراسری در انگلیس برای تعیین ۶۵۰ نماینده مجلس عوام و تشکیل دولت بعدی انگلیس ۱۴ تیر ماه در سراسر این کشور برگزار می‌شود که به علت شرایط داخلی این کشور و شرایط جهانی، یکی از حساس‌ترین انتخابات دهه‌های اخیر ارزیابی شده است.

نظر شما