شناسهٔ خبر: 67273034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاریخ را روایت کنیم تا تاریخ‌سازی نکنند

فرمانده قرارگاه ۹ پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی در مراسم شب خاطره گفت: باید تاریخ را روایت کنیم تا تاریخ‌سازی نکنند.

صاحب‌خبر -

دومین ویژه برنامه «شب خاطره» با موضوع نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس با حضور فرماندهان، پیشکسوتان، خانواده شهدا و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در سالن همایش‌های بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سید محمد لاله زار، فرمانده قرارگاه ۹ پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی، نصرت‌الله محمود زاده نویسنده ادبیات دفاع مقدس، محمد امینی رئوف فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد استان آذربایجان شرقی در این ویژه برنامه حضور داشتند و به مرور خاطراتی از دوران ۸ سال دفاع مقدس پرداختند.

وی گفت: تمام آحاد ملت در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی داشتند؛ نباید نقش نیروی هوایی، هوانیروز، ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی را نادیده بگیریم. تاریخ را باید خودمان روایت کنیم تا دیگران برای‌مان تاریخ‌سازی نکنند.

فرمانده قرارگاه ۹ پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی، خطاب به رئیس‌جمهور آینده کشور اظهار کرد: در آستانه انتخابات هستیم، به رئیس‌جمهور آینده کشور می‌گویم بدون روحیه جهادی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

 امینی رئوف هم در ادامه این ویژه برنامه با اشاره به خاطراتی از مقاومت راننده بولدوزر‌ها گفت: موسوی یکی از رزمندگان نوجوان که راننده بولدوزر و بچه مرند بود و با شلیک مستقیم تانک به‌شهادت رسید. نصرت‌الله ادریسی هم با قدی کوتاه راننده ۱۶ ساله‌ای بود که به او راننده نامرئی می‌گفتند، چون به خاطر قد کوتاهش پشت بولدوزر دیده نمی‌شد، آخر سر هم پشت همین بولدوزر به شهادت رسید و تکه تکه شد.

وی افزود: با اینکه تمام رزمند‌ه‌ها وصیتنامه می‌نوشتند ایشان هیچ‌گاه وصیتنامه نمی‌نوشت و تنها درخواستی که از رزمند‌ها داشت این بود که می‌گفت اگر به شهادت رسیدید قول بدهید من را شفاعت کنید. او پشت همان خاکریزی که خودش ایجاد کرده بود، شهدا را بغل می‌کرد و بعد از چند روز خودش هم شهید شد.

منبع: مهر

نظر شما