شناسهٔ خبر: 67261925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهیدی که دوست نداشت وصیت نامه بنویسد

ویژه برنامه شب خاطره با حضور فرماندهان و خانواده معظم شهدای وزارت جهاد کشاورزی و جمع کثیری از خانواده های شهدا و مردم تهران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین ویژه برنامه «شب خاطره» با موضوع نقش جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس با حضور فرماندهان، پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا در سالن همایش های بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم معنوی، سردار جهادگر حاج سید محمد لاله زار فرمانده قرارگاه 9 پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی، نصرت‌الله محمود زاده نویسنده ادبیات دفاع مقدس و دکتر محمد امینی رئوف فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد استان آذربایجان شرقی به ذکر خاطراتی از دوران 8سال دفاع مقدس پرداختند.

در بخشی از برنامه حاج سید «محمد لاله‌زار» گفت: در دوران دفاع مقدس تمام آحاد ملت نقش‌آفرینی داشتند؛ نمی‌توانیم از جنگ سخن بگوییم، اما نقش نیروی هوایی، هوانیروز، ارتش، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی را نادیده بگیریم. 

وی با تاکید براینکه باید تاریخ را خودمان روایت کنیم تا دیگران برای‌مان تاریخ‌سازی نکنند، خطاب به رئیس‌جمهور آینده کشورمان گفت: در آستانه انتخابات هستیم، به رئیس‌جمهور آینده کشور می‌گویم، بدون روحیه جهادی نمی‌توان کشور را اداره کرد. 

امینی رئوف هم به ذکر خاطراتی از مقاومت راننده‌های بولدوزر‌ها پرداخت و عنوان کرد: یکی از رزمندگان ما که راننده بولدوزر بود، نوجوانی به‌اسم موسوی بود که بچه مرند بودند و با شلیک مستقیم تانک به‌شهادت رسید. نصرت‌اله ادریسی دیگر راننده‌ای بود که 16 ساله و بچه‌ای قد کوتاه بود که به او راننده نامرئی می‌گفتند، چون قد کوتاهی داشت و پشت بولدوزر دیده نمی‌شد، اما با این وجود پشت بولدوزر به‌ شهادت رسید و تکه تکه شد.

با اینکه تمام رزمند‌ها وصیتنامه می‌نوشتند ایشان هیچ‌گاه وصیتنامه نمی‌نوشت و تنها درخواستی که داشت از رزمند‌ها بود که می‌گفت اگر به‌ شهادت رسیدید قول بدهید من را شفاعت کنید. او فردا پشت همان خاکریزی که خودش ایجاد کرده بود، شهدا را بغل می‌کرد و بعد از چند روز شهید شد. 

اجرای سرود توسط گروه تسنیم، پخش کلیپ هایی از شهیدان و فرماندهان جهادگر دفاع مقدس، رونمایی از تندیس اهدایی وزرارت جهاد کشاوزی به راویان موزه و در پایان اجرای حماسی بهنام غافلیم زینت بخش این برنامه بود.

انتهای پیام/

نظر شما