شناسهٔ خبر: 67272880 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نیروگاه هسته ای جدید آمریکا با پول بیل گیتس ساخته می‌شود

صاحب‌خبر -

با اعلام شخص بیل گیتس، این بنیانگذار ثروتمند شرکت مایکروسافت قصد دارد سرمایه لازم جهت ساخت یک نیروگاه هسته ای جدید در آمریکا را تامین کند.

بیل گیتس، بنیانگذار ثروتمند شرکت مایکروسافت در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرده که حاضر است میلیاردها دلار برای ساخت یک نیروگاه هسته ای جدید در ایالت وایومینگ آمریکا صرف کند تا به تامین نیاز مضاعف این کشور به انرژی برق کمک کند.

بیل گیتس بانی ساخت یک نیروگاه هسته‌ای جدید در آمریکا می‌شود

مدیرعامل سابق مایکروسافت در یک گفتگوی تلویزیونی با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرده که استارتاپ جدید او موسوم به تراپاور (TerraPower)، فرآیند ساخت نخستین رآکتور تجاری خود در ایالت وایومینگ، جایی که یک کارخانه زغال سنگ در آستانه تعطیلی است را آغاز کرده است.

گفتنی است، تراپاور از سال 2008 مشغول بررسی رآکتورهای ساده و ارزان بوده و پیش‌بینی می‌شود که رآکتور جدید خود را نیز تا سال 2030 فعال کند.

بیل گیتس بیل گیتس

گیتس که در حال حاضر ششمین فرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری خود در این پروژه تاکید کرده که حاضر است میلیاردها دلار دیگر نیز صرف آن کند.

آقای گیتس همچنین در گفتگویی در برنامه جی‌پی‌اس شبکه سی‌ان‌ان با فرید زکریا گفته بود که انتظار می‌رفت نیروگاه هسته‌ای جدید با حمایت وزارت انرژی آمریکا در سال 2028 به بهره‌برداری برسد؛ اما با توجه به این‌که برای تامین سوخت آن به روسیه وابستگی وجود داشت و حالا این امکان میسر نیست، نیروگاه با تاخیر راه‌اندازی خواهد شد.

بنا بر اظهارات مدیرعامل سابق مایکروسافت، در حال حاضر برنامه این است که سوخت رآکتور جدید توسط آمریکا و متحدانش تامین شود. خوب است بدانید، در ساختار رآکتور جدید و کوچک تراپاور به‌جای آب، از سدیم مایع به‌عنوان خنک‌کننده استفاده می‌شود و این موضوع می‌تواند منجر به ذخیره گرما جهت افزایش بازدهی رآکتور شود.

امروزه، انرژی هسته‌ای بدون کربن حاصل از فعالیت رآکتورهای کوچک به یک راهکار قابل توجه در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی مطرح شده و در نتیجه شرکت‌های بیشتری در حال توسعه و استفاده از رآکتورهای کوچک هستند.

مطالب بیشتر در گجت نیوز:
نخستین موتور هسته ای خودرو در راه است؛ پیشگویی اینشتین درست از آب درآمد این پارادوکس های علمی خواب را از چشم دانشمندان گرفته‌اند این ماده عجیب جایگزین گیاهی شیشه خواهد بود استیون هاوکینگ تا آخرین لحظه عمر نگران رخ دادن این اتفاق بود

نظر شما