شناسهٔ خبر: 67272665 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

زمین رایگان | سایت زمین رایگان | ثبت نام زمین رایگان به مستاجران

عیدی دولت برای مستاجران | اهدای زمین رایگان به مستاجران از امروز | شروع ثبت نام مجدد زمین رایگان برای متقاضیان دهک 1 تا 7

استاندار اصفهان ضمن اشاره به پیشرفت خوب طرح جوانی جمعیت در کاشان، گفت: ۸۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در کاشان به متقاضیان واحد شرایط واگذار شد.

صاحب‌خبر -

خبرنگار شکیبا بقال زاده: استاندار اصفهان ضمن اشاره به پیشرفت خوب طرح جوانی جمعیت در کاشان، گفت: ۸۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در کاشان به متقاضیان واحد شرایط واگذار شد.

سیدرضا مرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به افتتاح تقاطع غیرهم‌سطح شهید احمدی روشن، اظهار داشت: با پیگیری صورت گرفته و تزریق اعتبارات پروژه مذکور با پیشرفت خوبی اجرا و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی ضمن اشاره با آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌طح محور کاشان - اردهال افزود: بهسازی محور قم - کاشان و نطنز - اصفهان یکی از مطالبات مردمی است و از سوی دیگر یکی از محورهای مهم تردد کشور محسوب می‌شود و به دلیل مشکلات حقوقی امکان سرمایه‌گذاری وجود نداشت و از ابتدای دولت‌ پیگیری صورت گرفت و مقرر شد شرکت راهداری کشور ظرف یک ماه آینده تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی آغاز شود.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به اقدامات خوب در زمینه واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت ابراز داشت: پیشرفت‌های خوبی در شهرستان کاشان در زمینه اجرای طرح جوانی جمعیت صورت گرفت و 88 قطعه زمین به واجدان شرایط بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته اختصاص پیدا کرد.

وی ضمن اشاره به انتخابات به عنوان یک رویداد بزرگ و عهد و میثاق مجدد مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: حسب قانون با شهادت شهدای خدمت برای برگزاری انتخابات باشکوه برنامه‌ریزی صورت گرفته و ما نیز در مجموعه استانداری و مناطق زیرمجموعه زمینه خوب و پایدار برای برگزاری انتخابات ایجاد کردیم.

مرتضوی تصریح کرد: از مردم سراسر کشور و استان اصفهان درخواست داریم برای آشنایی با شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم را انجام دهند و انتخاب اصلح داشته باشند و مردم را نیز برای حضور و مشارکت پرشور در انتخابات دعوت کنند.

تاکنون طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نزدیک‌ به ۷۴ هزار و ۶۵۸ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در سراسر کشور تخصیص و واگذار شده است و با واگذاری ۶۰۰ قطعه دیگر برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید

شرایط دریافت زمین رایگان

براساس این گزارش تاکنون طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نزدیک‌ به ۷۴ هزار و ۶۵۸ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در سراسر کشور تخصیص و واگذار شده است و با واگذاری ۶۰۰ قطعه دیگر در استان فارس این عدد به ۷۵ هزار و ۲۵۸ قطعه خواهد رسید.

بیشترین واگذاری زمین در ۳ استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان بوده است و طبق تفکیک استانی تخصیص و واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت شامل ۹ هزار و ۳۱۵ قطعه در یزد، ۶ هزار و ۷۷۱ قطعه در خراسان جنوبی، ۶ هزار و ۴۰۰ قطعه در هرمزگان، ۶ هزار و ۱۱۸ قطعه خراسان رضوی، سه‌هزار و ۵۷۶ قطعه در خوزستان، سه‌هزار و ۴۱۶ قطعه در کرمان جنوب، سه‌هزار و ۱۰۲ قطعه در کرمانشاه، سه‌هزار و ۱۰۰ قطعه در تهران، ۲ هزار و ۳۸۷ قطعه در بوشهر، ۲ هزار و ۳۵۴ قطعه در کهگیلویه و بویراحمد و ۲ هزار و ۲۷۸ قطعه در کرمان است.

همچنین، ۲ هزار و ۱۴۸ قطعه زمین در اصفهان، ۲ هزار و ۷۲ قطعه در البرز، یک‌هزار و ۹۸۴ قطعه در قم، یک‌هزار و ۸۹۰ قطعه در چهارمحال و بختیاری، یک‌هزار و ۸۱۵ قطعه در لارستان، یک‌هزار و ۷۵۲ قطعه در آذربایجان شرقی، یک‌هزار و ۳۹۱ قطعه در مرکزی، یک‌هزار و ۲۹۸ قطعه در همدان، یک‌هزار و ۲۸۱ قطعه در قزوین، یک‌هزار و هشت قطعه در سیستان و بلوچستان و ۹۵۱ قطعه در ایلام زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت اختصاص یافته است. در استان فارس نیز یک‌هزار و ۹۴۷ قطعه واگذار شده و به زودی ۶۰۰ قطعه دیگر نیز واگذار خواهد شد.

در استان گلستان ۷۵۷ قطعه زمین، سمنان ۷۵۴ قطعه، اردبیل ۶۲۱ قطعه، آذربایجان غربی ۵۸۸ قطعه، شاهرود ۵۸۲ قطعه، مازندران ۵۲۳ قطعه، ایرانشهر ۵۱۱ قطعه، کردستان ۴۵۵ قطعه، زنجان ۴۰۳ قطعه، لرستان ۴۰۳ قطعه و خراسان شمالی ۲۲۷ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت تخصص و واگذار شد.

گفتنی است طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در این وزارتخانه تا پایان دولت هم‌زمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن تداوم دارد.

سازمان منابع طبیعی در قالب طرح نهضت ملی مسکن همکاری خوبی داشته‌اند.واگذاری زمین در کشور علاوه بر نهضت ملی مسکن در طرح جوانی جمعیت نیز اجرا می‌شود. به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، ارزش زمین‌های واگذار شده به مردم در قالب جوانی جمعیت ۷۰ هزار میلیارد تومان است و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن به ۷۰ هزار متقاضی اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار کردیم.برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید

با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار کردیم.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال، زمین مورد نیاز ۱۱ هزار متقاضی تایید شده در استان تامین می شود و مراحل بعدی کار پس از واریز وجه توسط متقاضیان انجام خواهد شد.

بیات منش در ادامه به موضوع مساکن مهر استان اشاره کرد و گفت: تا هفته دولت، کار آماده سازی و آسفالت کلیه سایت های مسکن مهر استان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۴ هزار مسکن مهر نیمه کاره و فاقد متقاضی در استان وجود دارد که کار تکمیل آنها تا پایان دولت انجام خواهد شد.

جزئیات کامل اعطای مسکن رایگان با تولد سومین فرزند طبق مصوبه مجلس اعلام شد.ثبت نام مسکن ملی در بازه های زمانی معین و از طریق سامانه www.tem.mrud.ir قابل انجام است. متقاضیان شرکت در این طرح باید شرایط ثبت نام را داشته باشند و مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در این سامانه در زمان مقرر ثبت کنند.

بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف بود در سال ۱۴۰۲ یک قطعه  مسکن یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد. این طرح در دو زیرمجموعه ابلاغ شده است؛ یکی مربوط به خانواده‌های دارای سه فرزند است که فرزند سوم آن‌ها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده اند و قانون بعدی هم که سال گذشته مصوب شده، شامل خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال است.

براساس این گزارش هنوز بسیاری از خانواده ها نمی دانند که این اراضی را چگونه و از چه طریقی دریافت کنند و یا حتی از نحوه ثبت‌نام این اراضی چندان مطلع نیستند که در همین رابطه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی  مسکن و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه متقاضیان دارای ۴ فرزند زیر بیست سال، برای نام نویسی به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند، گفت: جوانی جمعیت ضرورتی بود که از ابتدای دهه ۹۰ مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که در همین راستا دولت ابزار این ضرورت مهیا شد.

نظر شما