شناسهٔ خبر: 67272606 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نشست توجیهی طرح سراسری تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم در جنوب کرمان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نشست توجیهی طرح سراسری تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم در جنوب کرمان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مدیران موسسات قرآنی در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت، گفت: با توجه به اعتباری که در اختیار معاونت قرآن و عترت گذاشته شده در راستای انجام برنامه های قرآنی از طریق سامانه حمد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباری مستقیم بحساب موسسات قرآن و عترت واریز می شود.

وی افزود: چهار محور برای گسترش فعالیت های قرآنی در نظر گرفته شده که موسسات قرآن و عترت باید بر این اساس فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از اعتبار ۵۵۰ میلیون تومانی به موسسات قرآن و عترت جنوب کرمان خبر داد و اظهار داشت: تربیت هنرمند قرآنی یکی از چهار محور فعالیت های قرآنی موسسات است و بر همین اساس باید در هر شهرستان ۲۰۰ هنرمند قرآنی تربیت شود.

با اشاره به وجود ۱۵۰ نفر حافظ کل قرآن کریم در هر شهرستان درجنوب کرمان، خاطرنشان کرد: موسسات باید در راستای تربیت مربی تخصصی قرآن ۴۰۰ نفر را تربیت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: برگزاری جشنواره موشن گرافیک با موضوعات قرآنی، تجلیل از ۵۰ نفر از اساتید برتر قرآن در جنوب کرمان، برگزاری اردوی قرآنی از جمله برنامه های پیش بینی شده در حوزه قرآن و عترت است که با حمایت مادی قرارگاه شهید آوینی تا شهریور ماه اجرا می شوند بنابراین موسسات قرآن و عترت باید پای کار اجرای این برنامه ها باشند.

وی با بیان اینکه حمایت از همه برنامه های قرآنی از طریق قرارگاه شهید آوینی انجام می شود، تصریح کرد: امسال اعتباراتی به طرح و برنامه های قرآنی تخصیص داده شده است اما اعتبار برنامه های قرآنی در تمامی شهرستان ها یکسان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه قرارگاه شهید آوینی مردمی است و از همه طیف ها و گروه ها را شامل می شود، خاطرنشان کرد: شبکه قرارگاه شهید آوینی در کل کشور راه اندازی شده است و برنامه های خاص خود را دارد و هدفش بر زمین نماندن دغدغه های مقام معظم رهبری است.

نظر شما