شناسهٔ خبر: 68984446 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان:

هفته ملی کودک فرصتی برای افزایش حس انسان دوستی در بین کودکان

خوزستان-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت:هدف محوری کانون در هفته ملی کودک ، توجه در عرصه بین‌الملل و به ویژه فلسطین و لبنان است و باید تلاش کنیم حس انسان دوستی را بین کودکان خود افزایش دهیم تا بتوانند درکنار کودکان فلسطینی و لبنانی با نگاه باز و روشن‌گری برائت‌شان را از رژیم صهیونیستی بیان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، داریوش آقاسی ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته کودک از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که نیاز به مانور زیادی دارد، اظهار کرد: ضروری است افرادی که در حوزه کودک مهارت و علاقه دارند، در این هفته محور فعالیت‌شان را رویدادهای کودک محور قرار دهند.

وی با بیان اینکه برجسته‌سازی افکار و پرورش نبوغ و حقوق کودکان از جمله موضوعات مهم در این عرصه است، عنوان کرد: در هفته کودک بحث برجسته‌سازی افکار کودکان، پرورش شخصیت و ویژگی آنان، افزایش نبوغ کودکان، شناختن و رفع نیاز و حقوق کودکان باید بیان شود و مشکلاتی مانند تک فرزندی، آپارتمان نشینی، تنهایی کودکان از جمله موضوعات پر تلاطم جامعه است که باید تلاش شود مرتفع شوند.

وی یکی دیگر از اهداف این کانون را توجه به بحث کودکان درعرصه بین الملل دانست و افزود: با توجه به کودک‌کشی در کشورهای فلسطین و لبنان، باید حس انسان دوستی را بین کودکان خود افزایش دهیم تا در کنار کودکان فلسطینی باشندو برای آن‌ها موضوعات اسرائیل و فلسطین را بازتر وروشن‌گری را دربین نوجوانان و کودکان استان و کشور افزایش و حس کراهت نسبت به صهیونیست را تقویت کنیم.

شعار هفته کودک «برای کودکان، برای آینده»

وی با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک برای کودکان برای آینده است؛ گفت: پیشنهاد کانون به تمامی دستگاه‌های اجرایی خوزستان این است که به طور ویژه در حوزه کودک و نوجوان فعالیت کنند و کانون نیز درحد توان به آن‌ها کمک کرده و از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم در مکاتبات اداری از شعار هفته کودک بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک، گفت: روز شمار هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه است و برنامه‌هایی چون: خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی کودکان، عدالت، حقوق کودکان و هویت و رفاه برای این هفته دیده شده است.

افتتاح مرکز دو کانون پرورشی در خرمشهر

وی ادامه داد: متاسفانه از زمان کرونا مرکز دو خرمشهرکه یکی از قدیمی‌ترین مراکز است در سال‌های گذشته بسته بود، اما در هفته کودک با تامین نیازهای مرکز مجدد بازگشایی شده و همچنین مرکز سیار روستایی در هفته کودک در دزفول افتتاح می‌شود.

۵۱ مرکز ثابت در خوزستان و ۸مرکز شهری و روستایی

آقاسی ادامه داد: در خوزستان درحال حاضر ۵۱ مرکز ثابت ،۸ مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز در چمگلک اندیمشک دارد و در حال پیگیری و تلاش هستیم برای شهرهای جدید صیدون و دزپارت با حمایت فرمانداری آن شهرها، مرکز کانون برای ارائه خدمات به کودکان ایجاد کنیم.

در این نشست معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: هفته آینده روزهای مهمی ازجمله روز روستا وعشایر، روز محیط زیست ونیروی انتظامی وجود دارد و از این عناوین نیز برای هفته کودک هم استفاده می‌کنیم.

بال کودکی برگرفته از قیصر امین‌پور

جمال ضیغمی افزود: برنامه‌های کانون درمحور شعر، داستان و دلنوشته با عنوان «بال کودکی» برگرفته از قیصر امین پور، زنگ دوستی در مدارس، آسمان کودکی در صراخیه شادگان است که سعی شده زمینه ای را برای کودکان فراهم کنیم تا بتوانند استعدادهای خودرا دراین عرصه کشف کنند.

ضیغمی اضافه کرد: روز یکشنبه برنامه پاکبان‌های کوچک به مناسبت روز حفظ محیط‌زیست برگزار می‌شود که در عرصه بهداشت و سلامت جامعه و منطقه‌ای کمک شایانی م‌یکند، هر کلاس درس یک فقسه کتاب از دیگر برنامه‌های این هفته است که برای منطقه حصیر آباد اهواز ۱۱ قفسه کتاب درنظر گرفته شده است که به آن‌ها اهدا می‌شود.

نظر شما