شناسهٔ خبر: 67272408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتاق اصناف استان مطرح کرد

حمل و نقل یکی از مشکلات اساسی در خراسان شمالی

اعظم قهرمانی

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: حمل و نقل یکی از مشکلات اساسی این استان برای انجام اقداماتی همچون جذب سرمایه‌گذاران و یا دعوت مدیران کشوری است.

صاحب‌خبر -

مهدی امیدوار در نشست خبری که ۳۰ خرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: در حمل و نقل هوایی کشور مطرح می‌شود که مشکل ناوگان وجود دارد اما اگر این مشکل موجود است چرا شهرهای همجوار بجنورد همچون گرگان و مشهد روزانه چندین پرواز دارد.

وی با اشاره به اینکه اجاره بهای مغازه‌ها یکی دیگر از مشکلات مهم اصناف در بجنورد است، افزود: علت بروز این مشکل آن است که تولید واحد تجاری در استان نداریم و دنبال آن هستیم تا مشکل واحد تجاری را حل کنیم.

امیدوار تاکید کرد: اگر به ما زمین و یا شهرکی همراه با زیر ساخت بدهند این قول را می‌دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان شهرک سوغات، فرش ایجاد و صنوف آلاینده را به خارج از شهر منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی از برهه‌های زمانی اصناف نیاز به تسهیلات برای خرید اجناس دارند، ادامه داد: اصناف نه تسهیلات ماده ۱۶ و ۱۸ می‌خواهند و نه تسهیلات ارزان قیمت، آن‌ها حتی به ارائه تسهیلات با کارکرد گردش مالی حساب خود راضی هستند اما همان تسهیلات ۲۳ درصد نیز به آن داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خیابان طالقانی در بجنورد محل انباشت اصناف شده که باید فضا را به سایر قسمت‌های شهر با ساخت پاساژ و ... انتقال دهیم.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی تصریح کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد شود، هر گاه به بخش خصوصی اعتماد شده سود نیز برده شده است. متاسفانه عدم اعتماد به بخش خصوصی سبب شده تا قاچاق کالا از واحد صنفی به کانال‌ها کشیده شود.

انتهای پیام

نظر شما