شناسهٔ خبر: 67272309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام تبریک دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین برای مردم غزه

دبیرکل جمعیت الوافق بحرین که در زندان به سرمی‌برد، در پیام تبریکی به مناسبت روز عید قربان، این مناسبت را به صورت ویژه به مردم غزه تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین عید قربان را به مردم غزه که در معرض نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی هستند تبریک گفت.

دبیرکل جمعیت الوفاق که در زندان‌های رژیم آل خلیفه به سر می‌برد، فرارسیدن عید قربان را به مردم بحرین، امت اسلامی، زائران بیت‌الله الحرام و به صورت ویژه به مردم تحت ستم نوار غزه تبریک گفته است.

این موضوع را دفتر شیخ علی سلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام و تصریح کرد که دبیرکل زندانی جمعیت الوفاق از اهتمامی که مردم در این مناسبت‌ها به خانواده‌های شهدا و فداکاری‌های آن‌ها دارند، قدردانی کرده است.

علی سلمان در روز یکشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ پس از انتخاب دوباره برای تصدی دبیرکلی جمعیت الوفاق، به مقر وزارت کشور بحرین احضار شده و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. پس از هفت ماه حبس و با وجود درخواست‌های بین‌المللی، در روز ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ دادگاهی در بحرین او را به چهار سال زندان محکوم کرد. علی سلمان در این دادگاه از اتهام تلاش برای براندازی نظام تبرئه شد؛ اما اتهامات دیگری از جمله توهین به وزارت کشور و دعوت برای سرپیچی از قوانین، به او نسبت داده شد که منجر به صدور این حکم گشت.

صدور این حکم با واکنش‌های مختلف و محکومیت بین‌المللی مواجه شد. اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از صدور حکم زندان طولانی مدت برای علی سلمان توسط حکومت بحرین، خواستار بازنگری در حکم شد و صدور چهار سال زندان برای او را ناقض تلاش‌ها برای آشتی ملی در بحرین دانست. سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه علی سلمان زندانی عقیدتی است، اعلام کرد که رژیم بحرین باید فوراً او را آزاد کند.

انتهای پیام

نظر شما