شناسهٔ خبر: 67272235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رکورد باران در آذربایجان‌شرقی شکست

مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از ثبت بارش بیش از ۱۶۵ میلی‌متر طی دو ساعت در ایستگاه باران‌سنجی «میاب» مرند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، افشین ابراهیمی با اشاره به این‌که رکورد بارش ثبت شده تمام ادوار در آذربایجان‌شرقی شکسته شد، گفت: این مقدار بارش در 75 سال اخیر در سطح استان، بی‌سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: در بارش بسیار شدید و کم‌سابقه باران و تگرگ دیروز در ایستگاه باران‌سنجی «میاب» مرند، 165 میلی‌متر بارش ثبت شد، که رکورد بارش در مدت زمان دو ساعته، از بدو استقرار تجهیرات هواشناسی در استان آذربایجان‌شرقی را شکست.

مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که میانگین بارش سالانه در استان آذربایجان‌شرقی 311 میلی‌متر است، گفت: در 24 ساعت گذشته  در ایستگاه‌های سراب 13.5 میلی‌متر، مرند 2.4 میلی‌متر، هریس 1.4 و جلفا 2‌4 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

ابراهیمی از هشدار جوی سطح نارنجی شماره 18 خبر داد و گفت: تشدید سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی از امروز _ چهارشنبه 30 خرداد _ آغاز شده و بر اثر آن در نیمه شمالی و شرقی استان شاهد رگبار باران، رعد و برق و در نواحی مستعد شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

انتهای ÷یام/

نظر شما