شناسهٔ خبر: 67272000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جلیلی: زنان می‌توانند موجب جهش و تعالی کشور شوند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه زنان می‌توانند موجب جهش و تعالی کشور شوند، گفت: اگر توانستیم در عرصه‌های موفقیت‌های بزرگ به دست بیاوریم مرهون یک نگاه بزرگ به زنان و جامعه‌ای است که نیمی از جامعه کشور ما را تشکیل می‌دهد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اجتماع بانوان حامی خود در سالن حجاب تهران گفت: اگر صحبت از فرصت می‌کنیم همه فرصت‌ها سخت‌افزاری نیست و یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند کشور ما را جهش بدهد فرصت زنان جامعه ماست.

به گزارش برنا، وی اظهار کرد: ما تجربه نه چندان دور تاریخی در ۴۵ سال گذشته داریم و اگر توانستیم در عرصه‌های موفقیت‌های بزرگ به دست بیاوریم مرهون یک نگاه بزرگ به زنان و جامعه‌ای است که نیمی از جامعه کشور ما را تشکیل می‌دهد و می‌تواند نقش مهمی در مسیر تعالی و پیشرفت کشور داشته باشد.

جلیلی با تاکید بر اینکه دشمنان از بین همه موضوعاتی که برای حجم قرار دادن انتخاب کرده‌اند روی موضوع زنان متمرکز شده‌اند اظهار داشت: همین دشمن وقتی ده‌ها هزار زن هدف حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد نه تنها احساس ناراحتی نمی‌کنند بلکه با قاتلان این زنان و کودکان عکس یادگاری می‌گیرند و رسماً اعلام می‌کنند که ما ۱۴ میلیارد دلار کمک نظامی هم برایتان می‌فرستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یک سال قبل برای یک فوت یک خانم از بایدن تا نخست وزیران اروپا اشک تمساح می‌ریزند، گفت: همین مقامات در برابر این حملات و کشتار زنان و کودکان در غزه ساکت هستند. می‌گویند ما نگران زنان ایرانی هستیم، ولی وقتی زنان کرد این سرزمین در هفت تیر ۱۳۶۶ زیر سنگین‌ترین حملات دشمن مورد هجوم شیمیایی قرار گرفتند این‌ها حتی نه تنها قطعنامه بلکه بیانیه نیز صادر نکردند.

وی با بیان اینکه یکی از بن بست‌ها نگاه تحقیرآمیزیست که به زن دارند و زن را برای برخی مقاصد اقتصادی می‌خواهند نتیجه آن نابسامانی‌هایی هست که در جوامع آن‌ها وجود دارد و در حوزه زنان و خانواده به بن‌بست رسیده‌اند اظهار داشت: امروز ملت ما در یک تجربه ۴۵ ساله و حتی بیشتر حرکتی را شروع کرده تا نقش موثر و واقعی زن را در دنیا نشان دهد.

وی گفت: اولین کشور‌های غربی ۱۰۰ سال پیش به زنان حق رای دادند، ولی امروز با فرهنگی مواجه هستند که ۱۴۰۰ سال پیش به زن حق رای داده است. آن‌ها می‌دانند که این قدرت جمهوری اسلامی است که با قدرت زنان توانسته خود را به رخ جهانیان بکشد.

وی افزود: کشور‌های غربی می‌دانند اگر جامعه می‌خواهد الگو شود و پیشرفت کند باید جامعه‌ای سالم و متعالی باشد و این جامعه جامعه‌ای است که بنیان جامعه را ارج می‌نهد.

جلیلی بیان کرد: بنیان جامعه خانواده است و مهم‌ترین نقش را در خانواده همسر و مادر دارد.

وی ادامه داد: غرب می‌خواهد از زن موجودی تک بعدی در جهت برنامه‌های اقتصادی خود بسازد، ولی وقتی صحبت از نقش پرشکوه می‌شود، زن می‌تواند همه نقش‌های پرشکوهی که می‌تواند را ایفا کند.

جلیلی با بیان اینکه دختر در محیط خانواده و جامعه می‌تواند نقش بزرگی داشته باشد و زن می‌تواند در نقش همسر نقش پرشکوه خود را ایفا کند، تصریح کرد: غرب می‌داند اگر همسر چنین نقشی ایفا کند جامعه به چه میزان از پیشرفت خواهد رسید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که دنیا به آن درگیر است آسیب‌های ناشی از نبود مادر یا نقش موثر زن به عنوان مادر است، گفت: عنوان دیگر زن نقشی‌است که به عنوان خواهر و خاله و عمه می‌تواند انجام دهد و این‌ها می‌تواند بنیان‌های جامعه را حفظ کند و اگر این نقش‌ها پررنگ شود حضور اجتماعی زن نیز مضاعف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گوهر مادرانه زن در اندیشه غرب حبس شده است و امروز تمدنی پیدا شده که فریاد آزادی واقعی زن را سر می‌دهد، اظهار داشت: وقتی زن نقش پرشکوه خود را ایفا می‌کند آیا دولت‌ها باید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند؟ بسیاری از هزینه‌هایی که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی صرف می‌شود منتج به نتیجه مطلوبی نمی‌شود.

جلیلی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از حضور مادرانه زن در بستر‌های مختلف است اظهار داشت: ماموریت‌های ۱۳۰ نهاد در حوزه زنان باید دقیقاً مشخص شود و دستگاه‌های فرهنگی، علمی و پایه‌ای تا دستگاه‌های نظارتی باید مانند زنجیره در این زمینه عمل کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در عرصه فرهنگ باید همه حلقه‌های زنجیره ماموریت‌ها و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. در این باره معتقدیم اگر می‌خواهیم یک ایران جهش داشته باشیم باید یک جهان فرصت را که بخش عمده‌ای از آن در عرصه‌های فرهنگی است و حاملان آن زنان جامعه‌اند باید برایش برنامه‌ریزی داشته باشیم.

جلیلی تاکید کرد: ما معتقدیم با چنین نگاهی نشاط اجتماعی در بین زنان و دختران ما در جایگاه همسر مادر دختر و سایر عناوین زنان نقش آفرینی داشته باشند. اگر صحبت از زن می‌کنیم، زن روستایی، زن عشایری، زن استاد دانشگاه و همه زنان باید مغتنم شناخته شوند و با برنامه دولت نقش پرشکوه خود را ایفا کند.

نظر شما