شناسهٔ خبر: 67271867 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

نتیجه مجمع سالانه بانک ملت مشخص شد/ زمان تقسیم سود سهامداران

مجمع سالانه بانک ملت برگزار و با تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۸۲ ریال سود برای هر سهم بین سهامداران حقیقی و حقوقی توزیع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه بانک ملت ساعت 8 صبح با حضور 60.1 درصدی سهامداران در محل مرکز همایش های رایزن برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1402 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 1369 ریال سود خالص محقق شده هر سهم 82 ریال معادل 6 درصد برای هر سهم توزیع شود.

بر اساس این گزارش، سود سهامداران حقیقی و حقوقی سجامی 31 تیر، سود سهامداران حقیقی غیر سجامی از 31 مرداد با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی از طریق مراجعه به هر یک از شعب بانک ملت پرداخت می شود.

سود سبدهای سرمایه گذاری هم 20 شهریور با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا و سود سهامداران حقوقی غیر سجامی 30 مهر با ارائه درخواست کتبی، اعلام شماره حساب شبا به انضمام تصویر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز به نشانی امور سهامداران بانک ملت، پرداخت می شود.

همچنین با برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده، کاظم چاوشي، مسعود نصراصفهاني، عباس اشرف نژاد، رضا موسوي و فرشيد فرخ نژاد برای باقیمانده مدت تصدی قانونی انتخاب شدند.

اهم موارد مطرح شده در مجمع سالانه

- خالص درآمدهای کارمزدی بانک ملت در پایان اسفند ماه معادل ۸.۷ هزار میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشت.

- درآمد کل تسهیلات در پایان اسفند به ۱۳۳.۳ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۴ درصدی و سهم ۲۹ درصدی در میان بانک‌های بورسی رتبه نخست را کسب کرد.

- سپرده‌های بلند مدت ریالی نیز در پایان اسفند با رشد ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۲۸.۴ هزار میلیارد تومان رسید که با سهم ۲۰ درصدی از بانک‌های بورسی در جایگاه نخست ایستاد.

- سپرده‌های کوتاه مدت هم در پایان سال بالغ بر ۱۸۶.۲ هزار میلیارد تومان بود که با سهم ۲۸ درصدی از کل سپرده کوتاه مدت ریالی بانک‌های بورسی در این شاخص نیز پیشتاز است.

- مجموعه تسهیلات ریالی و ارزی در پایان اسفند با ۱۶ درصد رشد نسبت به سال قبل به رقم چشمگیر ۱.۲ هزار هزار میلیارد تومان رسیده که حاکی از سهم ۳۴ درصدی از مجموع تسهیلات اعطایی بانک‌های بورسی و رتبه نخست در میان آنها و بیانگر مشارکت موثر بانک در نظام اقتصادی و تامین مالی است.

- بانک ملت با مدیریت بهینه نقدینگی و رعایت بهداشت اعتباری توانسته نسبت تسهیلات به کل منابع را به میزان ۲۱ درصد افزایش دهد که این امر علاوه بر کسب رتبه برتر بین بانک‌های بورسی باعث افزایش سودآوری بانک شده است.

- بانک ملت با ۴۵ شعبه در داخل و ۴ شعبه در خارج و مالکیت سهامداری ۴ بانک مستقل خارجی بهره‌مندی از ۲۴ هزار و ۴۸۰ کارمند توانمند و با ارائه طیف وسیعی از خدمات مالی و بانکی در سطوح مختلف شرکتی، تجاری و شخصی یکی از اثرگذارترین نهادهای مالی و اقتصادی است که با اتکا به گذشته پرافتخار به دنبال خلق و آفرینش آینده زیباتر برای صنعت بانک و بانکداری است.

- تعداد مشتریان حقیقی و حقوقی بانک در پایان اسفند به بیش از ۴۱ میلیون و تعداد حساب‌ها از ۵۵ میلیون حساب فراتر رفته است. طبق آخرین رتبه‌بندی معتبر سازمان مدیریت صنعتی بانک ملت برترین بانک ایرانی در شاخص‌های مهم فروش و دارایی است.

- شاخص‌های ارزیابی عملکرد بانک‌ها تراز عملیاتی و حاشیه سود آنها است. حرفه‌گرایی و مدیریت هوشمندانه منابع و مصارف، کنترل قیمت تمام شده پول، رعایت بهداشت اعتباری و مدیریت نقدینگی از مهمترین عوامل اثرگذار و حاشیه سود بانک‌ها است.

- بانک ملت در این شاخص کلیدی عملکردی قابل توجه در جایگاه نخست بانک‌ها داشت. تراز عملیاتی بانک در پایان اسفند به رقم ۷۲.۵ هزار میلیارد تومان رسید و نسبت به مقطع مشابه قبل با بیش از ۲۷ درصد رشد و کسب رتبه برتر در بین بانک‌های بورسی نویدبخش چشم انداز روشن و سودآوری بیشتر برای بانک و سهامداران است.

- بانک ملت در پایان اسفند سود خالص ۹۷.۱ هزار میلیارد تومانی محقق کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حاکی از جهش بی‌نظیر ۳۱۶ درصدی است.

- بانک ملت در پایان اسفند با ۶۲.۷ هزار میلیارد تومان مانده اعتبارات اسنادی داخلی سهم ۲۶.۱۸ درصدی از این بازار و رتبه دوم میان بانک‌های تجاری را بدست آورد. ضمانتنامه‌های ریالی بانک در پایان اسفند، مانده تعهدات ضمانت‌نامه‌های ریالی را با رشد ۶۳ درصدی نسبت به پایان اسفند سال ۱۴۰۱ به ۱۵۸.۷ هزار میلیارد تومان رساند تا سهم ۲۱.۲ درصدی از این بازار را میان بانک‌های تجاری حفظ کرده باشد.

- نسبت کفایت سرمایه یکی از نسبت‌های سنجش سلامت عملکرد و سواد مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری و شاخصی برای ارزیابی پوشش ریسک است. این نسبت به عدد بسیار مطلوب ۱۰.۷۸ درصدی رسیده که در مقایسه با سایر بانک‌ها و بر اساس استانداردها بیانگر موفقیت این بانک در مدیریت و ترکیب دارایی‌های موزون شده به ریسک است.

- با این کفایت سرمایه مادام و مطمئن در صورت رفع تحریم‌ها بانک ملت قادر خواهد بود به سرعت در بازارهای بین المللی نقش موثر را ایفا کند.

- در دو ماه خالص درآمدهای کارمزدی بانک بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که در دو ماهه سال گذشته بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان بود. اعطای بسته‌های اعتباری ویژه به افراد خاص با توجه به ویژگی‌ها و نیازها و توانایی‌های استفاده کنندگان و فعالین اقتصادی در دستور کار است. ارائه خدمات به مشتریان بزرگ شرکتی در دستور کار خواهد بود اما تمرکز روی مشتریان شخصی و تجاری خواهیم داشت.

- برای استفاده حداکثری از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه، تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار قرار دارد که خبر خوشی برای سهامداران بانک است.

انتهای پیام

نظر شما