شناسهٔ خبر: 67271604 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛

ثبت 83 هزار مورد آزمايش فني و مکانيک خاک در پروژه راه‌آهن رشت- کاسپين

صاحب‌خبر -
ثبت 83 هزار مورد آزمايش فني و مکانيک خاک در پروژه راه‌آهن رشت- کاسپين
خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان با هدف ارتقای کیفی کریدور ریلی شمال-جنوب و بخش 6 و 7 راه‌آهن رشت-بندرکاسپین با انجام 83 هزار مورد آزمایش فنی و تخصص نقش آفرینی برجسته و تاثیرگذاری در به بهره‌برداری رسیدن این ابر پروژه ملی ایفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری آریا از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در انجام خدمات مشاوره، مطالعه، ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری پروژه‌های عمرانی با تخصص بالا و تجهیزات منحصربفرد برای ارائه خدمات مطالعاتی و آزمایشگاهی کنترل کیفیت در این پروژه با استقرار واحدهای محلی در این پروژه ملی حضور یافته در قطعه 6 و 7راه آهن رشت- کاسپین ( بندر انزلی) و انجام 40 هزار مورد آزمایش بتن، 18 هزار مورد آزمایش خاکی و 12 هزار مورد آزمایش فنی دیگر خدمات خود را منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت در این پروژه ملی ارائه کرده است.
کیانپور با اشاره به توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه بیش از 670 نوع آزمایش کنترل کیفیت گفت: پروژه ریلی رشت–در شمال کشور و و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد دارای ویژگی‌ها و شرایط فنی خاصی بوده که مطالعه و ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی ویژه‌ای برای ارتقاء کیفیت آن لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان حضوری فعال و تاثیرگذار در این پروژه ریلی شمال کشور داشته است، گفت: مشخصات فنی برای ساخت این پروژه ریلی، احداث 63 دستگاه پل طول این مسیر تا منطقه آزاد انزلی حدود 35 کیلومتر بوده و بخشی از خط ریلی در داخل منطقه آزاد قرار دارد. عملیات زیرسازی و روسازی مسیر به صورت دوخطه در قالب راه آهن رشت- بندر کاسپین پایان یافته و ریل گذاری آن انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: محور ریلی رشت- آستارا به طول 162کیلومتر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است و مسیر ریلی رشت- آستارا حلقه نهایی کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود، این کریدور نیز به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس به شمار می‌رود و ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا را فراهم خواهد کرد.
کیانپور افتتاح راه آهن رشت - کاسپین را نخستین اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، بخش ریلی کریدور شمال به جنوب محقق می‌شود و منافع اقتصادی فراوان برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر دارد. با تکمیل کریدور شمال-جنوب فرصت بی نظیری برای جذب بالاترین حجم از بار روسیه و ترانزیت آن از طریق ایران است که این پروژه با افزایش درآمدهای ترانزیتی در رشد شاخص‌های اقتصادی کشور نیز تاثیر گذار است و در صورت تکمیل آن، منابع قابل توجهی ارز سهم کشور خواهد کرد.

نظر شما