شناسهٔ خبر: 67269267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛

ثبت ۸۳ هزار مورد آزمایش فنی و مکانیک خاک در پروژه راه‌آهن رشت- کاسپین

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان با هدف ارتقای کیفی کریدور ریلی شمال-جنوب و بخش ۶ و ۷ راه‌آهن رشت-بندرکاسپین با انجام ۸۳ هزار مورد آزمایش فنی و تخصص نقش آفرینی برجسته و تاثیرگذاری در به بهره‌برداری رسیدن این ابر پروژه ملی ایفا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در انجام خدمات مشاوره، مطالعه، ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری پروژه‌های عمرانی با تخصص بالا و تجهیزات منحصربفرد برای ارائه خدمات مطالعاتی و آزمایشگاهی کنترل کیفیت در این پروژه با استقرار واحدهای محلی در این پروژه ملی حضور یافته در  قطعه ۶  و ۷راه آهن رشت- کاسپین ( بندر انزلی) و انجام ۴۰ هزار مورد آزمایش بتن، ۱۸ هزار مورد آزمایش خاکی و ۱۲ هزار مورد آزمایش  فنی دیگر خدمات خود را منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت در این پروژه ملی ارائه کرده است.

کیانپور با اشاره به توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه بیش از ۶۷۰ نوع آزمایش کنترل کیفیت گفت: پروژه ریلی رشت–در شمال کشور و و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد دارای ویژگی‌ها و شرایط فنی خاصی بوده که مطالعه و ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی ویژه‌ای برای  ارتقاء کیفیت آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان حضوری فعال و تاثیرگذار در این پروژه ریلی شمال کشور داشته است، گفت: مشخصات فنی برای ساخت این پروژه ریلی، احداث ۶۳ دستگاه پل طول این مسیر تا منطقه آزاد انزلی حدود ۳۵ کیلومتر بوده و بخشی از خط ریلی در داخل منطقه آزاد قرار دارد. عملیات زیرسازی و روسازی مسیر به صورت دوخطه در قالب راه آهن رشت- بندر کاسپین  پایان یافته و ریل گذاری آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: محور ریلی رشت- آستارا به طول ۱۶۲کیلومتر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است و مسیر ریلی رشت- آستارا حلقه نهایی کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود، این کریدور نیز به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس به شمار می‌رود و ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا را فراهم خواهد کرد.

کیانپور افتتاح راه آهن رشت - کاسپین را نخستین اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، بخش ریلی کریدور شمال به جنوب محقق می‌شود و منافع اقتصادی فراوان برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر دارد. با تکمیل کریدور شمال-جنوب فرصت بی نظیری برای جذب بالاترین حجم از بار روسیه و ترانزیت آن از طریق ایران است که این پروژه با افزایش درآمدهای ترانزیتی در رشد شاخص‌های اقتصادی کشور نیز تاثیر گذار است و در صورت تکمیل آن، منابع قابل توجهی ارز سهم کشور خواهد کرد.

نظر شما