شناسهٔ خبر: 67271535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

الگوی حکمرانی اسلامی را در انتخابات به نمایش بگذاریم

امام جمعه قزوین گفت: همه باید ارزش‌های دینی و الگوی حکمرانی اسلامی را در عرصه انتخابات به نمایش بگذاریم و امیدواریم استان ما در این حوزه نمره اول را بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در دیدار رؤسای استانی ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در استان اظهار کرد: وظیفه دینی، شرعی و سیاسی همه ما این است برای اینکه وظیفه قانونی، ملی و دینی خود را انجام دهیم دور هم جمع شویم، همه ما باید مراقب اطرافیان خود باشیم که مبادا در مسائل اخلاقی انتخاباتی بداخلاقی شود.

وی افزود: در نخستین دوره مناظراتی که برگزار شد و در صحبت‌های کاندیداها کاملاً مشخص است، این بار یک رشد قابل توجه نسبت به گذشته در مباحث اخلاقی دیده می‌شود و کاندیداها اصول و ضوابط را رعایت می‌کنند، البته در مواردی هم انتقاداتی به نحوه گفتار و رفتار برخی‌ها وارد است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری یک حرکت مهم سیاسی، اجتماعی، انقلابی و ایمانی است، گفت: این ایام خدا یک فرصتی به شما که فعال و پای‌کار هستید داده است که برای تمدن اسلامی الگوسازی کنیم و بگوییم ما می‌توانیم در عرصه انتخابات الگوی ایمانی و دینی باشیم.

عابدینی افزود: در بحث انتخابات پیشینه فرهنگی خوبی داریم، معمولاً آن‌هایی که شایستگی‌های جدی دارند باید التماسشان کنند که شما بیا فلان مسئولیت را بپذیر، اگر کسی واقعاً احتمال بدهد دیگرانی هستند که از او بهتر کار انجام می‌دهند، باید کار را به آن‌ها بسپارد، در این مسائل باید بسیار دقت کرد.

وی ادامه داد: همه باید ارزش‌های دینی و الگوی حکمرانی اسلامی را در عرصه انتخابات به نمایش بگذاریم و امیدواریم استان ما در این حوزه نمره اول را بگیرد، شورای نگهبان افرادی را تأیید کرده که ممکن است یک نفر از آن‌ها خیلی مورد علاقه من و شما باشد، یک نفر هم اصلاً مورد علاقه من و شما نباشد.

امام جمعه شهر قزوین یادآور شد: با این حال همه آن‌ها کاندیداهای قانونی و رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، همه ما بعد از اینکه فعالیت‌هایمان در ستادها به اتمام رسید، باید به گونه‌ای باشیم که از رقبا تبدیل به رفقا شویم و همه ما بیش از گذشته برادر شویم.

عابدینی تصریح کرد: همه باید نهایت دقت را کنیم و از به کار بردن کلام‌های نیش‌دار بپرهیزیم، باید در رفتار و گفتار دندان روی جگر بگذاریم و زدن حرف‌های نیش‌دار را ممنوع بدانیم و کاملاً با حسن‌ظن و اخوت ایمانی برخورد کنیم.

وی ادامه داد: اگر تمایل داریم الگوی حکمرانی دینی در انتخابات نشان بدهیم، لازم است از مسائل اخلاقی و اخوت ایمانی حراست کنیم؛ تلاش جهت حضور حداکثری در انتخابات وظیفه دینی و ملی ماست و برکات و ثمرات این حضور حداکثری آن قدر زیاد است که باید روی آن تعصب داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ذکر اینکه اخلاق انتخاباتی گامی بلند به سوی وحدت، مهربانی، همدلی، مخصوصاً در میان کنشگران جدی فضاهای سیاسی و اجتماعی است، گفت: ممکن است برخی از این‌ها اصلاً همدیگر را نمی‌دیدند، اما به برکت انتخابات همدیگر را می‌بینند و به روی هم لبخند می‌زنند و گامی به سوی برادری و وحدت بر مبنای توحید بر می‌دارند.

عابدینی اضافه کرد: وحدت ریشه توحیدی و ایمانی دارد، ما باید به دنبال این معنا باشیم و این را در اخلاق انتخاباتی نشان بدهیم، نتیجه این انسجام مردمی خواهد بود، کینه و کدورت‌ها کاهش پیدا می‌کند. تا زمانی که ما به هم نیش و کنایه بزنیم به هیچ چیز نمی‌رسیم، جز اینکه همدیگر را تضعیف کنیم و کینه و عداوت بتراشیم.

وی ادامه داد: اگر ما این‌ها را رعایت کنیم خدا می‌داند که چقدر با صداقت و راستی به اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی نزدیک می‌شویم، تا زمانی که همدیگر را چپ چپ نگاه می‌کنیم و به هم سو ظن داریم، این گونه ما هرگز به نتیجه نخواهیم رسید. باید در تصمیم‌گیری، رأی دادن‌ها، طرفداری‌ها و رفیق جمع کردن‌ها این مورد را مدنظر قرار دهیم.

نظر شما